اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

منظم ترین دستگاه اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در جذب اعتبارات مشخص شد

در بازدید شبانه معاون استاندار و در آخرین روز از جذب اعتبارات عمرانی مشخص شد که منظم ترین دستگاه کدام است.

منظم ترین دستگاه اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در جذب اعتبارات مشخص شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به صورت شبانه در آخرین روز از مهلت جذب اعتبارات عمرانی توسط ادارات به تعدادی از ادارات کل استان کهگیلویه و بویراحمد سری زد تا وضعیت جذب اعتبارات را مورد بررسی قرار دهد.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با حضور در آب منطقه‌ای تعدادی از اسناد این اداره کل را در محل ذی حسابی مورد بررسی قرار داد که معلوم شد آب منطقه‌ای کهکیلویه و بویراحمد بهترین عملکرد را در جذب اعتبارات عمرانی داشته است.

آرش مصلح اینگونه توضیح داد که ۷۵۱ میلیارد تومان اعتبار در سال ۱۴۰۱ داشته‌ایم که در مرداد ماه ۶۶۰ میلیارد تومان آن جذب و بقیه مانده بود آنگونه که مدیرعامل آب منطقه‌ای می‌گوید آنها روزی ۲ میلیارد تومان جذب کرده‌اند.

امسال ۶۳ مناقصه و سال قبل ۷۰ مناقصه برگزار شده است همچنین مدیرعامل آب منطقه‌ای می‌گوید ۳۴۰ میلیارد تومان صورت وضعیت داریم که باید پولی برای پرداخت آن وجود داشته باشد و تنها دستگاهی هستیم که همه عملیات‌های مالی آن به صورت سیستمی است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه بویراحمد می‌گوید حدود یک پنجم اعتبارات استان متعلق به این دستگاه است که به بهترین نحو جذب شده‌اند و بدون مناقصه هیچگونه خریدی انجام نداده‌ایم.

طبق آنچه که مدیرعامل آب منطقه ای می‌گوید این دستگاه برای اولین بار از اعتبارات پدافند غیرعامل و بحران استفاده کرده و جالب‌تر اینکه به جای ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان کار در این دستگاه انجام شده و اگر ۳۵۰ میلیارد تومان دیگر وجود داشت اکنون جذب می‌شد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای می‌گوید: در آبرسانی لیکک ۹ قرارداد داریم که به ارزش ۴۳۰ میلیارد تومان است و هر کیلومتر لوله گذاری ۱۵ میلیارد تومان هزینه دارد و الان از ۳۸ درصد در ۱۱ سال به ۷۰ درصد رسیده است.

مسئولان آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در حضور معاون عمرانی استاندار قول می‌دهند که برنامه‌ریزی برای جذب ۲۰۰۰ میلیارد تومان را دارند معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم می‌گوید مسیری که آرش مصلح مدیرعامل آب منطقه‌ای کهکیلویه و بویراحمد کشف کرده الگویی برای سایر مدیران استان است چرا که او برای مثال موفق شده از پدافند غیرعامل هم پول بگیرد و باید این مسیر را به سایر مدیران نشان دهد.

مسئولان آب منطقه‌ای می‌گویند از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی نفت ۴۰ میلیارد تومان برای یک پروژه گرفته‌اند و ۱۴ میلیارد تومان هم برای ایستگاه‌های پمپاژ گچساران گرفته شده است.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد سپس سری هم به راهداری زد و معلوم شد که آنها تا آخرین ساعات مهلت جذب اعتبارات عمرانی ۲۵ میلیارد تومان باقی مانده دارند که تا آخر شب آن را جذب می‌کنند و کل اعتبار520 میلیارد بوده است.

معاون استاندار کهکیلویه بویراحمد هم ابراز رضایت کرد و گفت: برای برخی از پروژه‌های راه روستایی مثل پل رود سمه پول بگذارید همچنین او درخواست کرد که جاده پهنوک در محروم‌ترین نقطه استان بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار کهگیلویه بویراحمد از جمله ضرورت ها و اولویت‌های این استان را راه‌های روستایی عنوان کرد که اگر به خوبی ساماندهی شوند دیگر شاهد حجم بالای حاشیه‌نشینی در اطراف شهرهایی مثل یاسوج نخواهیم بود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول