اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

دانشجومعلمان و درس مقاومت و ایثار

سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در پیامی نوشت: دانشجومعلمان باید درس مقاومت، ایثار و شهادت را در فراخنای زندگی و رسالت معلمی خویش زمزمه کنند و نقش بی بدیل خود را در عرصه فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی، آموزشی و ارتقای مؤلفه‌های نظام تعلیم و تربیت، به منصه ظهور رسانند.

دانشجومعلمان و درس مقاومت و ایثار

به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، جمال‌الدین مهدی‌نژاد سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی با صدور پیامی فرا رسیدن «هفته دفاع مقدس» و «آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲» را به دانشجویان، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی تبریک گفت.

مهدی‌نژاد در بخشی از پیام خود تقارن بهار دانش و هفته بزرگداشت دفاع مقدس را فرصت مغتنمی برای تأسی دانشجو معلمان از راه روشن شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی برشمرد و افزود: دانشجو معلمان باید درس مقاومت، ایثار و شهادت را در فراخنای زندگی و رسالت معلمی خویش زمزمه کرده و نقش بی بدیل خود در عرصه فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و آموزشی و توسعه و ارتقای مؤلفه‌های نظام تعلیم و تربیت، به منصه ظهور رسانند.

سرپرست دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، در بخش دیگری از پیام خود دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی را دانشگاهی مأموریت‌گرا خواند و ادامه داد: نقش دانشگاه مأموریت‌گرای تربیت دبیر شهید رجایی به عنوان مهد رشد و تربیت دبیران متعهد، متخصص و فنی و حرفه‌ای، در توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور، نقشی بی‌بدیل و انکار ناپذیر است.

در پیام مهدی‌نژاد آمده است: به نام آنکـه جــان را فکـرت آموخت/ چراغ دل به نور جان برافروخت/ دگرباره فصل رویش مهر، فصل شکوفایی جوانه‌های دانایی و موسم بازگشایی کلاس‌های درس، به عنوان مهم‌ترین رخداد فرهنگی کشور، در روشنای تاریخ اقتدار میهن اسلامی و ترنم شمیم یاد و خاطره حماسه آفرینان بیدار دل هشت سال دفاع مقدس از راه می‌رسد.

فصلی که ترجمان تبلور حماسه‌های سترگ، رشادت‌ها و ازجان‌گذشتگی‌های فرزندان برومند این مرز و بوم در پاسداشت ارزش‌ها و آرمان والای انقلاب و صیانت از مرزها و حفظ کیان ایران اسلامی است.

تقارن بهار دانش و هفته بزرگداشت دفاع مقدس، فرصت مغتنمی است تا اساتید و دانشجویان گرانقدر، به ویژه دانشجو معلمان، این نقش آفرینان عرصه علم و فرهنگ، بار دیگر با تأسی از راه شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، درس مقاومت، ایثار و شهادت را در فراخنای زندگی و رسالت معلمی خویش زمزمه کرده و نقش بی بدیل خود در عرصه فعالیت‌های فرهنگی، تربیتی و آموزشی و توسعه و ارتقای مؤلفه‌های نظام تعلیم و تربیت، به منصه ظهور رسانند.

در ادامه این پیام آمده است: بی تردید نقش و جایگاه دانشگاه‌ها، به ویژه دانشگاه مأموریت‌گرای تربیت دبیر شهید رجایی به عنوان مهد رشد و تربیت دبیران متعهّد، متخصّص و فنی‌وحرفه‌ای، در توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور، نقشی بی‌بدیل و انکار ناپذیر است.

این جانب ضمن ادای احترام به ارواح تابناک شهدای انقلاب و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، به ویژه ۷۰ شهید والامقام دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، و در رأس آن سردار شهید حسن طهرانی مقدم، آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ و بهار علم و دانش را محضر اعضای هیأت علمی، یاوران علمی و دانشجویان خانواده بزرگ دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، صمیمانه تبریک می‌گویم و از پیشگاه خداوند سبحان، دستیابی به مدارج علمی و اخلاقی توأم با موفقیت، بهروزی و سعادت را مسألت می نمایم.

امید است که شما عزیزان در سال تحصیلی پیش رو، با ایجاد فضایی با نشاط و گام نهادن در مسیر پویایی علمی و فرهنگی، هم راستا با منویات مقام معظم رهبری در«سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین»، با کشف فرصت‌های ناب کسب دانش و فضیلت، مرزهای علم و دانش را درنوردیده و با پیوند علم و ایمان، قله‌های رفیع پیروزی و کامیابی را فتح کرده و توسعـه، آبادانـی و سـرافـرازی را برای میهن عزیز اسلامی به ارمغـان آورید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول