اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

امام جمعه همدان: وحدت ملی، قدرت داخلی و تقویت روابط بین‌الملل را رقم می‌زند

امام جمعه همدان با بیان اینکه هر زمان که در کشور وحدت حاکم باشد منافع کشور بهتر تامین می‌شود گفت: با وحدت قدرت داخلی و تقویت روابط بین‌الملل را شاهد خواهیم بود همانطور که در سفر اخیر رئیس جمهور به نیویورک و سخنرانی در سازمان ملل مشهود بود.

امام جمعه همدان: وحدت ملی، قدرت داخلی و تقویت روابط بین‌الملل را رقم می‌زند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته در جمع نمازگزاران با بیان اینکه در قرآن خداوند از انسان‌ها و مومنینی خبر می‌دهد که در راه خدا  مقاومت می‌کنند اظهار کرد: در مقابل این افراد، کسانی هستند که شبانه‌روزی تلاش می‌کنند اما در راه طاغوت فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در سوره نساء سخن از ملتی است که  در راه خدا مجاهدت می‌کنند و مؤمنان که تمام اعتقاد آنها حرکت در راه الهی است و شاید بتوان اینگونه بیان کرد که علت پیروزی جوامع ایمانی تجهیزات و ادوات نیست.

امام جمعه همدان تصریح  کرد: در دوران دفاع مقدس آنچه باعث پیروزی، مقاومت و ایستادگی ملت ما در مقابل همه قدرت‌های دنیا شد، اراده یک ملت برای قیام در راه خدا بود.

وی با اشاره به اینکه علت پیروزی ملت این بود که فرزندان ما اراده کردند قیام برای خدا داشته باشند ادامه داد: ملتی انقلاب کرده بودند تا  آرمان‌ها و ارزش‌های الهی را حفظ کرده و توسعه دهند.

شعبانی با بیان اینکه صدور انقلاب به معنای دخالت در کشورهای دیگر نیست بلکه به معنای توسعه ارزش‌ها و آرمان‌های الهی در دنیا یا حضور معنوی است خاطرنشان کرد: آنچه باعث می‌شود جامعه به پیروزی دست یابد ایمان و اعتقاد ماست به عبارت دیگر قدرت اساسی کشور ما ایمان و اعتقاد جوانان و نیروهای مسلح است و عزم راسخ مردم است.

وی افزود: یکی از تفاوت نیروهای مسلح ما با سایر کشورهای دنیا این است که آنها برای خاک می‌جنگند اما ارتش و سپاه ما نه تنها برای خاک بلکه برای اسلام، برای خدا و برای ارزش‌های الهی مقاومت می‌کنند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه اراده پولادین، ایمان ملت و قیام یک ملت برای خدا می‌تواند در مقابل دشمن بایستد و آنها را به عقب براند تصریح کرد: ملت ما ۴۴ سال است در مقابل قدرت‌های دنیا ایستادگی کردند در حالی که تجهیزات نظامی قدرت‌های دنیا مانند آمریکا در برهه‌هایی از زمان قابل مقایسه نبوده اما مردم و نیروهای مسلح ما ایستادگی کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه قرآن کریم می‌فرماید مکر دشمنان و رهروان طاغوت ضعیف است ادامه داد: افرادی که در راه طاغوت هستند در ظاهر قدرت‌های پوشالی دارند، فرعون تمام امکانات نظامی را دارد و خودش را خدا می‌داند اما افرادی که در کنار موسی هستند به ظاهر قدرتی ندارند و اینجا خداوند می‌فرماید که هدف شما قدرت‌دهنده است.

 شعبانی با بیان اینکه ایمان تولید قدرت می‌کند خاطرنشان کرد: تجهیزات نظامی بسیار خوب است و باید یک کشور از آن برخوردار باشد اما ایمان و عزم الهی است که قدرت ایجاد می‌کند مانند جنگ بدر که از نظر تجهیزات مشرکین بسیار قدرتمند بودند و گاهی اصحاب پیامبر حتی یک شمشیر هم نداشتند اما پیروز شدند.

وی با اشاره به اینکه ما امروز به تقویت این مولفه‌های قدرت نیاز داریم گفت: مولفه اصلی قدرت ما ایمان جوانان ماست و با این عنصر دشمن عقب رانده شد چنان که اجازه ندادند دشمن یک وجب از خاک کشور را به یغما ببرد.

امام جمعه همدان تاکید کرد: امروز دشمن به خاک حمله نکرده بلکه مولفه اصلی قدرت را مورد حمله قرار داده و در جنگ ترکیبی و رسانه‌‌ای به ذهن جوانان، به ایمان و اعتقادات این کشور حمله کرده است.

وی تصریح کرد: همه موظف هستیم در این زمینه ورود کرده و حقایق دفاع مقدس را برای جوانان تبیین کنیم.

شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر رئیس جمهور به نیویورک و حضور در سازمان ملل اشاره کرد و گفت: چند مساله را رئیس جمهوری در این سفر اشاره کردند که جای تقدیر و تشکر دارد، نخستین مساله احترام و حفظ حرمت قرآن کریم به تمام ادیان الهی و دومین مساله توجه به خانواده است.

وی ادامه داد: امروز برخی کشورها اهانت‌هایی را به ساحت مقدس قرآن کریم کردند که جا داشت از کلام الهی در دنیا دفاع می‌شد یعنی از قرآنی که به دنبال کرامت بشر و حفظ مردم و برقراری صلح است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه پیام قرآن کریم، صلح، عدالت، حفظ خانواده‌ها، مبارزه با ظالم و مبارزه با فسادهاست خاطرنشان کرد: دفاع از قرآن کریم یعنی دفاع از این ارزش‌ها که به خوبی در این سفر به آن اشاره شد.

وی با اشاره به اینکه صدای ما در این سفر رساتر بود گفت: هر زمان در کشور وحدت حاکم باشد منافع کشور بهتر تامین شده و در این سفر نیز نمایندگان کشور پرقدرت‌تر حاضر شدند. 

امام جمعه همدان با بیان اینکه وقتی در کشور آشوبی به پا می‌شود در عرصه بین المللی منافع ما به خطر می‌افتد اظهار کرد: منافع ما به یکدیگر وابسته است و قدرت داخلی و تقویت روابط بین‌الملل در این مساله موثر بود و کشور ما در حال عبور از تحریم‌ها و مشکلات است.

وی تاکید کرد: در هفته‌های اخیر دشمن تلاش بسیاری برای بحران‌سازی و ایجاد مشکل کردند اما همه مردم ما دست رد بر سینه دشمن زدند و باید از همه مردم و جوانان تقدیر کرد.

شعبانی اظهار کرد: البته مسئولان خواسته‌های به حق مردم را نباید فراموش کنند؛ آنها دست رد به سینه دشمن زدند و همه باید تلاش کنند که مشکلات مردم برطرف شود.

وی با بیان اینکه قدرت نظام به مردم وابسته است افزود: مشکلات اقتصادی مردمی که هرگز با دشمن همکاری نمی‌کنند باید برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در بخش بعدی سخنان خود ضمن اینکه از وزارت آموزش و پرورش خواست تا وضعیت مدیریت آموزش و پرورش در استان را در آستانه سال تحصیلی مشخص کند تصریح کرد: مساله کمبود معلم باید برطرف شود، کلاس‌های ما نباید خالی از معلم باشد.

وی خواستار توجه ویژه به مساله تربیت و پرورش شد و تاکید کرد: مدارس تنها محلی برای آموزش نیست و باید به مساله تربیت و پرورش به جد توجه شود.

شعبانی افزود: انتظار و درخواست ما از دولت این است که به مساله پرورش و تربیت توجه بیشتری داشته باشد که این مهم همراهی همه مسئولان استان را می‌طلبد.

‌وی در پایان سخنانش شهادت امام حسن عسکری(ع) را تسلیت گفت و آغاز امامت امام عصر را تبریک گفت.

پایان پیام/۸۹۰۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول