اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مدودف: حتی متحدان اوکراین هم آن را شریک برابر نمی‌دانند

نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه در واکنش به اختلافات اخیر لهستان و اوکراین گفت از نظر ورشو، کی‌یف حتی به اندازه پول خُرد آنها هم نمی‌ارزد.

مدودف: حتی متحدان اوکراین هم آن را شریک برابر نمی‌دانند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری مدودف» نایب رئیس شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه امروز (جمعه) به اختلافات و تقابل اخیر بین لهستان و اوکراین واکنش نشان داد.

مدودف در بیانیه‌ای با بیان اینکه حتی متحدان نزدیک کی‌یف هم این کشور را به عنوان یک شریک برابر در طولانی‌مدت نمی‌دانند، گفت که آنها منتظر آن هستند که اوکراینی‌ها خودشان همدیگر را نابود کنند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره با کنایه توضیح داد: «محبوب‌ترین رقبای ما بر سر یک تکه نان بیات دعوا می‌کنند. لهستان ممنوعیت عرضه غلات اوکراینی به خاک خود را تمدید کرد. حتی کمیسیون اروپا هم [به شکایت اوکراین] گوش نکرد».

رئیس جمهور سابق روسیه با بیان اینکه سایر اعضای اتحادیه اروپا از جمله اسلواکی و مجارستان هم فوراً از این اقدام لهستان دنباله‌روی کردند، اظهار داشت: «کی‌یف بلافاصله با اضطراب از لهستان به سازمان تجارت جهانی شکایت کرد. آنها همسایگان خود را به همکاری با روسیه متهم می‌کنند!»

طبق این گزارش، مدودف ادامه داد: «آنها (اوکراینی‌ها) می‌گویند که [لهستان و دیگران] به دستور اینها (روس‌ها) کار عالی انجام می‌دهند. یافتن سرزنش توهین‌آمیزتری نسبت به این برای لهستانی‌های روس‌هراس، دشوار است. ما این اتهام‌زنی کی‌یف به ورشو را تحسین می‌کنیم».

به نوشته اسپوتنیک، وی با بیان اینکه متحدان اوکراین دیگر به فکر خودشان افتاده‌اند، تصریح کرد: «‌برای همگان مشخص شده که حتی نزدیکترین متحدان [کی‌یف] نیز برای مدت طولانی اوکراین را به عنوان یک شریک برابر نمی‌بینند. آنها ارزش [کی‌یف] را حتی به اندازه پول خرد لهستان نیز نمی‌دانند. آنها در واقع صبر می‌کنند تا اوکراینی‌ها خودشان را بخورند یا خودشان را نابود کنند».

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول