اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

بازداشت معترضان در تظاهرات ضد دولتی در ایروان+فیلم

معترضان به تحولات اخیر در منطقه «قره‌باغ»، با نیروهای امنیتی و پلیس در اطراف ساختمان دولت در پایتخت ارمنستان درگیر شدند.

بازداشت معترضان در تظاهرات ضد دولتی در ایروان+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با بازداشت‌ها و درگیری بین معترضان و پلیس در خیابان‌ها، ناآرامی به پایتخت ارمنستان بازگشته است. برآوردهای اولیه حاکی از آن است که دستکم یکصد معترض در جریان تظاهرات‌ها در ایروان بازداشت شده‌اند.

 

 

 

 

این اعتراضات در بحبوحه خشم نسبت به تحولات منطقه قره‌باغ انجام می‌شود. مخالفان خواستار استعفای «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان هستند. ساعاتی پیش، علی‌رغم تلاش معترضان برای مسدود کردن مسیرهای ورودی و خروجی به ساختمان دولت در ایروان، نیکول پاشینیان توانست با تدابیر امنیتی شدید، این منطقه را ترک کند.

 

 

به گزارش «اسپوتنیک»، نیروهای امنیتی در جریان اعتراضات به دولت ارمنستان، پسر «رابرت کوچاریان» رئیس‌جمهور سابق این کشور را در ایروان بازداشت کردند.

 

 

به گزارش خبرنگار اسپوتنیک، در ایروان در میدان نزدیک ساختمان نخست‌وزیری، بازداشت معترضان از سر گرفته شده و پلیس و نیروهای ویژه در حال عقب راندن معترضان هستند. 

 

 

پیش‌تر و همزمان با فراخوان گروه‌های مخالف دولت ارمنستان برای تجمع و تظاهرات در پایتخت این کشور در ساعت ۱۰:۰۰ به وقت محلی، حجم زیادی از نیروهای امنیتی و پلیس برای حفاظت از ساختمان دولت در میدان جمهوری در ایروان مستقر شدند.

 

 

پس از اعلام آتش‌بس در منطقه قره‌باغ که معترضان تسلیم این منطقه می‌دانند، نخست‌وزیر ارمنستان  گفت که ایروان در تدوین متن آتش‌بس و توقف درگیری‌های جدید در منطقه قره‌باغ کوهستانی با جمهوری آذربایجان، نقشی نداشته است. او همچنین با توجه به تحولات قره‌باغ گفته که تحت هیچ شرایطی قصد استعفا ندارد.

در دو روز گذشته هم شهروندان ارمنستانی معترض در ایروان نزدیک ساختمان دولت این کشور تجمعاتی برگزار کرده‌اند. پاشینیان گفته دولتش تلاش می‌کند اطمینان یابد ساکنان ارمنی منطقه قره‌باغ می‌توانند در خانه‌های خود بمانند، اما در عین حال گفته برای حدود ۴۰ هزار پناهجوی احتمالی آماده شده است.

وزیر خارجه ارمنستان در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره وضعیت قره‌باغ، از کشته شدن بیش از ۲۰۰ نفر و آواره شدن بیش از ۱۰ هزار نفر در پی عملیات جمهوری آذربایجان در قره‌باغ کوهستانی خبر داد.

پیشنهاد آتش‌بس جمهوری‌ آذربایجان شامل خروج یگان‌ها و نیروهای نظامی باقیمانده از نیروهای مسلح جمهوری ارمنستان از منطقه استقرار نیروهای حافظ صلح روسیه و انحلال و خلع سلاح کامل تشکیلات مسلح قره‌باغ کوهستانی و همچنین خروج تجهیزات سنگین و تسلیحات آنان از این منطقه می‌شود.

«حکمت حاجی‌اف» دستیار رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان امروز جمعه گفت باکو امکان عفو آن دسته از ساکنان قره‌باغ که سلاح‌های خود را تسلیم کرده‌اند، بررسی می‌کند. به گزارش اسپوتنیک، برخی از تشکیلات مسلح قره‌باغ اعلام کرده‌اند به مقاومت خود ادامه خواهند داد.

نیروهای ارمنی‌ قره‌باغ کوهستانی چهارشنبه پس از نبرد سنگین ۲۴ ساعته،‌ با آتش‌بس طبق شرایط جمهوری آذربایجان و با میانجیگری نیروهای حافظ صلح روسیه موافقت کردند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول