اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

رئیس سازمان سینمایی: 225 شهر بالای 100 هزار نفر جمعیت در کشور فاقد سینما هستند

محمد خزاعی گفت: در حال حاضر 225 شهر در کشور که بالای 100 هزار نفر جمعیت دارند، فاقد سالن سینما هستند.

رئیس سازمان سینمایی: 225 شهر بالای 100 هزار نفر جمعیت در کشور فاقد سینما هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، محمد خزاعی، امروز در نشست صمیمی با هنرمندان و فعالان صنعت فیلم شهرستان های کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و کوهسرخ با اشاره به قدمت و تاریخچه این منطقه در حوزه فرهنگ و هنر اظهار کرد: دغدغه هایی که امروز تعدادی از فعالان و دغدغه مندان این خطه مطرح کردند، به جا و به حق است و امیدوارم در آینده ای نزدیک تا حدودی از این مطالبات را در حوزه اختیارات قانونی بتوانم برآورده کنم.


معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به وجود نیروهای مستعد و توانمند در حوزه فیلم و سینما، از موافقت صدور مجوز راه اندازی دفتر سینمای جوان برای هنرمندان این صنعت در منطقه ترشیز خبر داد و افزود: در صورتی که شهرستان ساختمان مورد نیاز این دفتر را اختصاص دهد، ما نیز علاوه بر تجهیز امکانات، ردیف بودجه نیز به آن اختصاص خواهیم داد.

وی با اذعان به اینکه در حال حاضر جمع آوری حدود 5 دفتر سینمای جوان در سطح کشور که هیچگونه فعالیتی ندارند و از امکانات و تجهیزاتی که دارند استفاده ای نمی کنند در دستور کار قرار گرفته است، یادآور شد: با توجه به پتانسیل و ظرفیتی که در منطقه ترشیز وجود دارد، با راه اندازی این دفتر علاوه بر فراهم شدن بستر برای میزبانی جشنواره های استانی و کشوری، امکان تاسیس جشنواره های جدید نیز فراهم می شود.

خزاعی با اشاره به اینکه عمده مطالبات در سفرهای استانی و بازدید از شهرستانهای مختلف در حوزه سینما مربوط به حوزه زیرساخت، توسعه، تجهیز و راه اندازی دفاتر، آموزش و تولید است، بیان کرد: خوشبختانه 
سینمای کاشمر چند ماه قبل با پیگیری مستمر مسئولان شهرستانی توسط موسسه سینمای شهر تجهیز و درب آن به روی مردم این شهرستان باز شد.

وی همچنین در خصوص تقاضای هنرمندان بردسکنی برای راه اندازی سینما در این شهرستان ادامه داد: در صورتی که مراحل قانونی انجام و مجوز کمیسیون 8 اخذ شود ما نیز در حوزه تجهیزات و امکانات کمک خواهیم کرد تا این مجموعه راه اندازی شود.


رئیس سازمان سینمایی کشور با تاکید بر اینکه موضوع عدالت محوری در حوزه توسعه و امکانات در سراسر کشور در اولویت سفرهای استانی قرار گرفته است، بیان کرد: در این راستا تلاش می کنیم در شهرستانهایی که امکانپذیر باشد در حوزه های مختلف تولید و تجهیزات کارهای بزرگی انجام دهیم.

وی در ادامه به مصوبه اخیر شورای عالی سینما در خصوص شهرستانهای بالای 100 هزار نفر جمعیت که فاقد سینما هستند، اشاره کرد و ابراز داشت: با این مصوبه در مدت 2 تا 3 سال آینده شاهد تعدد سالن های سینمایی و رفع کمبود در این حوزه خواهیم بود.

خزاعی با بیان اینکه ایران نسبت به کشورهای توسعه یافته سالن سینما زیاد ندارد و در این حوزه با کمبود مواجه است، خاطرنشان کرد: تا دو سال گذشته تعداد سالن های سینما در کشور 500 سالن بود که طی دو سال اخیر تعداد بیش از 200 سالن به ظرفیت سالن های سینمایی کشور افزوده شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم با تلاش و فعالیتی که در این حوزه در دست انجام است بتوانیم با کمک بخش خصوصی حوزه هنری و مراکز اداری و دولتی طی دو سال آینده تعداد سالن های سینمایی در کشور را به هزار سالن افزایش دهیم.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اذعان به اینکه قانونا نسبت به کشورهای همسایه که صنعت سینمای آنان همانند ایران نیست، تعداد سالن های سینمایی کمی داریم، افزود: اگرچه در حوزه زیرساخت تا حدودی عقب افتاده ایم اما امیدواریم با برنامه هایی که دولت دارد اتفاقات خوبی در این عرصه رقم بخورد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 225 شهر در کشور که بالای 100 هزار نفر جمعیت دارند، فاقد سالن سینما هستند، گفت: طی یکسال اخیر در سفرهای استانی که داشتیم تعداد 50 سالن در حال تجهیز شدن هستند و مابقی نیز در دستور کار دارد تا بتوانیم بستر را برای استفاده شهروندان را از سینما در این شهرستانها فراهم کنیم.

معاون وزیر ارشاد با بیان اینکه خراسان همواره جزو استان های هنرپرور بوده است و هنرمندان زیادی از این استان حوزه های مختلف موسیقی، تجسمی، سینما و تئاتر در سطوح ملی و بین المللی فعالیت دارند، بیان کرد: امروز 25 درصد هنرمندان شاخص در صنعت سینما از خراسان هستند و یا اینکه در حوزه موسیقی همچنان موسیقی محلی خراسان  یادآور خاطرات زیبایی در حوزه داخلی و خارجی برای مردم است.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول