اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر دفاع یمن: آمادگی رزمی خود را دوبرابر خواهیم کرد

وزیر دفاع یمن با حضور در مراسم باشکوه رژه نظامی نیروهای مسلح در صنعاء در نهمین سالروز انقلاب 21 سپتامبر، تاکید کرد که ارتش کشورش طی روزها و هفته‌های آینده آمادگی رزمی خود را دو برابر خواهد کرد.

وزیر دفاع یمن: آمادگی رزمی خود را دوبرابر خواهیم کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد ناصر احمد العاطفی»، وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن، امروز (پنجشنبه، ۲۱ سپتامبر)، با حضور در مراسم رژه نظامی نیروهای مسلح که به مناسبت نهمین سالروز پیروزی انقلاب مردمی یمن در صنعاء برگزار شد، سخنرانی کرد. 

به نوشته وبگاه شبکه «المسیره» یمن، وی تصریح کرد: «به مردم خود در داخل و خارج یمن می‌گوییم که در این مرحله حساس برای دستیابی به حقوق تاریخی و ملی علیه دشمنان متحد شوند. صنعاء، پایتخت پایداری و مبارزه است و می‌توان با اطمینان گفت که قرار است، بار تغییرات را به دوش بکشد. صنعاء تاریخ جدیدی را به مدد مرد قول و عمل، "عبدالملک بدر الدین الحوثی" برای مردم یمن و منطقه رقم می‌زند».

وی تصریح کرد: «ما باید برای نسل‌های بعدی خود، فداکاری کنیم و به ماهیت این مرحله و نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان علیه مردم خود آگاه باشیم. ما قدرتمند هستیم و می‌توانیم موجودیت خود را در صحنه جهانی تحمیل کنیم..کسی که بتواند در چنین زمانی و با حداقل امکانات، نیروهای مسلح را به این سطح بالای آمادگی برساند و در این زمینه رکورد بزند، می‌تواند نهادهای مختلف دولت را نیز بسازد و یمن را در عرصه های مختلف پیش ببرد. رهبر انقلاب یمن می‌تواند، امت ما را در مرحله بعد نیز هدایت کند، خواه جنگ باشد خواه صلح»

وزیر دفاع یمن افزود: یمن ستون ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی است، ثبات در یمن در خدمت منطقه است و محاصره یمنی‌ها و غارت ثروت آن‌ها بازتاب‌هایی در سطح منطقه و جهان خواهد داشت. یمن ستون ثبات منطقه‌ای و بین‌المللی است، ثبات در یمن در خدمت منطقه است و محاصره یمنی‌ها و غارت ثروت آن‌ها بازتاب‌هایی در سطح منطقه و جهان خواهد داشت.

وی تاکید کرد: حکام کشورهای عضو ائتلاف متجاوز به یمن نباید فریب رژیم صهیونیستی را بخورند و  باید از ابتکارات رهبری یمن در صنعاء استقبال کنند. جزایر و دریاهای ما، تنگه باب‌المندب، خواه ناخواه متعلق به یمن است و در آن‌ها، حرف، حرف یمن خواهد بود.  

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن، ضمن استقبال از مبارزه مردمی در استان‌های اشغالی یمن علیه اشغالگران خارجی تاکید کرد: ما در کنار مردم خود تا آزادی آخرین وجب از خاک کشور خود می‌ایستیم. متجاوزان و اشغالگران باید بفهمند که ما حضورشان در اراضی خود را نخواهیم پذیرفت و آن‌ها در آتشفشان خشم یمنی‌ها خواهند افتاد. در صورت علیه پایبندی دشمن به ملزومات صلح شرافتمندانه‌ای که به مطالبات مشروع، حق و عادلانه مردم ما پاسخ مثبت ندهد،برای دفاع از وطن و مردم خود آماده‌ایم 

العاطفی تاکید کرد: بدون توقف تجاوز، رفع محاصره و خروج نیروهای خارجی از خاک یمن ورسیدگی به امور مردم ما صلحی وجود نخواهد داشت. آمادگی رزمی خود را طی هفته‌ها و ماه‌های آینده دو برابر خواهیم کرد و در عین حال با واکنش عملی و مسؤولانه برای برخورد قاطع و بازدارنده با هر تحولی آماده خواهیم بود. مردم ما ایمان دارند که صلح تنها از طریق معادلات نظامی به دست می‌آید و از این طریق دشمن مجبور می‌شود که در مقابل خواسته‌های مشروع و عادلانه تسلیم شود.  

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول