اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تاکید اردوغان و نخست وزیر یونان بر حفظ فضای مثبت روابط

رئیس جمهور ترکیه روز چهارشنبه در نیویورک با نخست وزیر یونان دیدار کرده و بر حفظ فضای مثبت کنونی در روابط میان دو کشور تاکید کردند.

تاکید اردوغان و نخست وزیر یونان بر حفظ فضای مثبت روابط

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز سه‌شنبه در نیویورک با «کریاکاس میتسوتاکیس» دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، اردوغان و میتسوتاکیس در این دیدار تواق کردند تا درباره موضوع مهاجران که یک آزمون برای هر دو کشور بوده، با یکدیگر همکاری کنند.

در این دیدار، رئیس جمهور ترکیه و نخست وزیر یونان بر فضای مثبت کنونی در روابط میان دو کشور و عزم خود برای حفظ آن تاکید کردند.

اردوغان اخیرا در مصاحبه با پی‌بی‌اس در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه جنگنده‌های ساخت آمریکا ممکن است علیه یونان، متحد ناتو، استفاده شوند، گفت: «دوستی ما با یونان آن چیزی نیست که آن‌ها تصور می‌کنند. ما چندین دهه با یونان دوست هستیم.»

یونان و ترکیه دو کشور همسایه پرتنش این اواخر به سوی تنش زدایی گام برداشته‌اند.  یونان و ترکیه برای چندین دهه بر سر حقوق دریای اژه و مدیترانه شرقی با هم اختلاف دارند. آنها همچنین در یک مسابقه تسلیحاتی شدید گرفتار شده‌اند که در مقایسه با سایر کشورهای عضو ناتو، بیشترین هزینه را برای دفاع انجام داده‌اند. این دو کشور هر از گاهی همدیگر را به عملایت جاسوسی  متهم می‌کنند.

رئیس جمهور ترکیه در ادامه این مصاحبه با اشاره به یونان گفت: «ما هرگزعلیه هم جنگ نکرده‌ایم».

پایان پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول