اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

توفان گرد و غبار در راه شرق کشور

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و وقوع توفان گرد و خاک و شن در سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی هشدار داد.

توفان گرد و غبار در راه شرق کشور

به گزارش خبرنگار محیط‌زیست خبرگزاری فارس، طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی برای شمال سیستان و بلوچستان و جنوب شرق خراسان جنوبی هشدار نارنجی صادر کرد. علت این هشدار وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک است.

در این شرایط جوی در مناطق مستعد توفان گردوخاک و شن، کاهش شعاع دید و کیفیت هوا، اختلال در ناوگان حمل و نقل، خسارت به تجهیزات شهری و برون‌شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها، دکل‌های برق و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال شکستن نهال‌ها و درختان کهنسال وجود دارد.

بر اساس توصیه سازمان هواشناسی اجتناب از رفت وآمدهای غیر ضروری برای افراد سالمند و مبتلایان به بیماری‌های تنفسی و قلبی، پرهیز از فعالیت کویرنوردی، احتیاط در تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، احتیاط در فعالیت‌های عمرانی، اجتناب در عبور و مرور و عدم پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه‌کاره و درختان کهن‌سال و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی مد نظر قرارگیرد.

هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول