اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

گمرک آستارا مجهز به آشکارساز شد

سیستم آشکارساز گمرک «X-RAY»، با میزان اعتبار۱۵ میلیارد تومان در گمرک بین‌المللی آستارا به بهره‌برداری رسید.

گمرک آستارا مجهز به آشکارساز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، محمد رضوانی‌فر رئیس کل گمرک ایران، عصر امروز در آئین بهره برداری از دومین سیستم آشکارساز گمرکات کشور و به صورت کنفرانس ویدیوئی با بیان اینکه گمرکات نقش مهمی در پیشرفت کشور در حوزه‌های مختلف دارند، اظهار کرد: در تولید دستگاه‌های آشکار ساز استفاده از توان و ظرفیت تولیدکنندگان داخلی و شرکت های دانش بنیان در دستور گمرک قرار دارد.

وی با اشاره به ظرفیت شرکت‌های داخلی در تعمیر و نگهداری دستگاه‌های آشکارساز، گفت:  برای تعمیر و نگهداری و تامین قطعات دستگاه های آشکارساز در گمرکات نیز از توان و خدمات شرکت‌های داخلی استفاده می‌کنیم تا شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه تقویت شوند.

به گفته معاون وزیر اقتصاد و دارایی نصب دستگاه‌های آشکارساز کامیونی و چمدانی در گمرکات سبب تسهیل و تسریع در تجارت خارجی کشور و تردد مسافران می‌شود و گامی در جهت هوشمندسازی فعالیت‌های گمرک به‌شمار می‌رود.

رضوانی‌فر با بیان اینکه سامانه جدید گمرکی در راستای گمرک هوشمند به صورت آزمایشی آماده شده است، افزود: در آینده‌ای نزدیک این طرح رونمایی خواهد شد که یکی از پروژه‌های بزرگ گمرک جمهوری اسلامی محسوب می‌شود.

سیستم آشکارساز گمرک محصولی دانش بنیان است

 مدیرکل گمرک آستارا عصر امروز نیز در این مراسم با بیان اینکه گمرک آستارا نقش مهمی در توسعه اقتصادی دنیا دارد، اظهار کرد: گمرک آستارا یکی از گمرک‌های بین المللی مهم کشور است که با تجهیز امکانات نوین می‌تواند در افزایش چند برابری تعاملات با کشور‌های همسایه نقش بسزایی ایفا کند.

 علی حسین ذوالقدر با اشاره به دانش بنیان بودن سیستم آشکارساز گمرک «X-RAY»، گفت: این طرح با ۱۵ میلیارد تومان هزینه به بهره برداری رسیده است.

وی مهم‌ترین ویژگی سیستم آشکارساز گمرک را کاهش ترافیک و افزایش رضایتمندی مردم دانست و افزود: سیستم آشکارساز گمرک «X-RAY» می‌تواند در ساعت ۱۰۰ کامیون را مورد اسکن قرار دهد.

مدیرکل گمرک آستارا با تأکید بر وجود تکنولوژی بالا در سیستم آشکارساز گمرک، بیان کرد: این سیستم ازنمونه‌های چینی هم پیشرفته‌تر و هم بروزتر است و همه ابنیه ساختمانی و کانتینری این طرح انجام و ۹۵ درصد این طرح بسیار مهم در داخل کشور و از سوی متخصصان داخلی ساخته شده است.

ذوالقدر با اشاره به افزایش حجم واردات و صادرات از گمرک آستارا، گفت: گمرک آستارا یک گمرک صادراتی است که بسیاری از کالا‌ها از این گمرک ترانزیت می‌شود.

پایان پیام/۳۳۸۹/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول