اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

رونمایی از 50 دستگاه مکانیزه تهیه زرشک تازه در خراسان‌جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی در مراسم رونمایی از 50 دستگاه مکانیزه دان‌کن زرشک گفت: مدل بسته بندی محصول زرشک خوب نیست و گاهی در ظروف نامناسب بسته‌بندی می‌شود.

رونمایی از 50 دستگاه مکانیزه تهیه زرشک تازه در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، آیین رونمایی از ساخت ۵۰ دستگاه مکانیزه دان‌کن زرشک تازه با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و جمعی از مسوولان استانی و محلی در پارک علم و فناوری خراسان‌جنوبی برگزار شد.

حجت الاسلام سعید پور مهدوی، مدیر بنیاد پیشرفت نجم الساقب در خراسان‌جنوبی در این مراسم اظهارداشت: تاکنون بنیاد علوی بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان در شهرستان درمیان هزینه کرده است و امروز با ساخت دستگاه زرشک دان‌کن به دنبال ارزش افزایی در این محصول هستیم.

۴۰ هزار بهره بردار زرشک 

وی  به وجود ۴۰ هزار بهره‌بردار زرشک در خراسان جنوبی و تولید ۹۵ درصد زرشک جهان در این استان اشاره کرد و ادامه داد:  باید برای افزایش ارزش آفرینی زرشک به شرکت‌های دانش بنیان و هسته‌های فناور تکیه کنیم.

وی اعتبار ساخت ۵۰ دستگاه را ۲۵ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: 10 میلیارد ریال آن را موسسه دانشمند متقبل شده است.

هاشم صلاحی، نماینده بنیاد علوی در خراسان جنوبی هم  ابراز امیدواری کرد: با ساخت این دستگاه‌ها یک خدمت اجتماعی و اقتصادی به مردم ارائه شود.

محمدحسن مجیدی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی نیزگفت: این اقدام کار بزرگی بود تا این ایده‌ ارزشمند به مرحله بازارسازی برسد.

وی افزود: در مجموعه پارک علم و فناوری خراسان جنوبی ۲۰۵ واحد فناور و ۵۶ شرکت دانش بنیان داریم.

خرید توافقی زرشک 

جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از خرید توافقی زرشک در سال جاری در راستای قطع دست دلالان از بازار این محصول خبرداد و اظهارداشت:  این اقدام با محوریت شهرستان مرزی درمیان دنبال خواهد شد.

وی اضافه کرد: خرید توافقی با بالاترین قیمت سطح بازار خواهد بود و این موضوع مانع ورود دلالان با بازار این محصول می‌شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی از برگزاری دومین جشنواره زرشک در مهرماه سال جاری خبرداد و تصریح کرد: تولید استاندارد و علمی محصولات کشاورزی به خصوص زرشک ضروری است.

اشرفی با بیان اینکه مدل بسته بندی محصول زرشک خوب نیست و گاهی در ظروف نامناسب بسته‌بندی می‌شود، بیان کرد: باید یک بسته بندی و پکیچ متحدالشکل و نشان تجاری خاصی برای آن ثبت کنیم تا شکل توزیع در سراسر استان و کشور یکی باشد.

پایان پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول