اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

نجات دلفین توسط صیاد بوشهری+ فیلم

یک دلفین که در تور ماهیگیری صیادان گیر افتاده بود، رهاسازی شد.

نجات دلفین توسط صیاد بوشهری+ فیلم

به گزارش خبرنگار محیط‌زیست خبرگزاری فارس، یک دلفین که در تور ماهیگیری صیادان بوشهری گیر افتاده بود، توسط  صیادان از تور آزاد شد.

لحظه آزاد شدن دلفین

دلفین‌ها یکی از جذاب‌ترین حیوانات کره زمین هستند. آن‌ها پستاندارانی‌ هستند، که در بیشتر نقاط کره زمین‌ پیدا شده و بیش از ۳۰ گونه‌ از آن‌ها وجود دارد. از رودخانه‌‌های آمازون گرفته تا خلیج فارس و اقیانوس اطلس. آن‌ها در بسیاری از آب‌های شور و شیرین دنیا زندگی می‌کنند.

به دلیل تطبیق‌پذیری بالای دلفین‌ها با شرایط مختلف و سوء استفاده انسان‌ها از این موقعیت، امروزه تجارت بزرگی از دلفین ها به وجود آمده است و آن‌ها را حتی در باغ‌‌وحش، سیرک‌، استخر و... می‌توانیم مشاهده کنیم.

 همه‌ساله بویژه در فصل صید، لاشه تعداد زیادی از حیوانات دریایی نظیر دلفین‌ و لاک پشت‌ در سواحل دیده می‌شود که دلیل این موضوع گرفتار شدن آن‌ها در تور ماهیگیری و خفه شدن است.

دلفین‌ها به منظور تغذیه از ماهی‌ها به دنبال دسته‌های ماهی حرکت کرده و در تورهای صیادان گرفتار می‌شوند و از آنجا که دلفین‌ها پستاندار و دارای شش هستند، حتما برای تنفس باید به سطح آب آمده و در صورت گرفتار شدن در زیر آب حدود ۳۰ دقیقه دوام آورده و سپس دچار خفگی می‌شوند. صیادان در روزهای بعد هنگام سرکشی به تورها، لاشه آنها را از تور جدا و در آب رها می‌کنند و لاشه‌ها با امواج به ساحل می‌رسند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول