اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  ایلام

ثبت 111 اختراع ملی در ایلام از ابتدای دولت سیزدهم

رئیس پارک علم و فناوری ایلام از ثبت 111 اختراع ملی در استان ایلام ازآغاز دولت سیزدهم تا کنون خبر داد

ثبت 111 اختراع ملی در ایلام از ابتدای دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، صبح امروز محمدرضا ولی زاده رئیس پارک علم و فناوری ایلام در نشست خبری با اصحاب رسانه به بخشی از عملکرد مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری ایلام در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: از اول دولت سیزدهم تاکنون ۱۱۱ اختراع ملی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه ۱۴۵ محصول فناورانه و ۴۰ محصول دانش بنیان در این مدت تولید شده، افزود: طی این اقدام برای ۱۸۷۹ نفر اشتغالزایی انجام شده است.

رئیس پارک علم و فناوری ایلام، گفت: در این بازه زمانی ۱۱۷ واحد فناور پذیرش و ۲۴ شرکت دانش بنیان احداث شده است.

وی ادامه داد: ۳۰ هکتار از زمین‌های دانشگاه ایلام به پارک ایلام در قالب توافق نامه واگذاری با حضور روسای دانشگاه و پارک ایلام و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به امضا رسیده و مقدمات رسمی واگذاری و دریافت سند انجام شده است.

ولی زاده تصریح کرد: فعالیت‌های عمرانی پارک علم و فناوری جهت راه اندازی تکمیل و تجهیز مجتمع‌های فناوری و نوآوری پارک ایلام که از سال ۱۴۰۰ متوقف شده بود آغاز به کار شده و ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس پارک علم و فناوری ایلام تصریح کرد: هدف ما گسترش فناوری در استان است که در نهایت در راستای آن اشتغال هم انجام می‌شود.

وی ادامه داد: از سال ۹۴ تا پایان ۱۴۰۱، ۱۱ میلیارد تومان حمایت مالی توسط پارک علم و فناوری از هسته‌ها و شرکتها انجام شده است.

وی با بیان اینکه همچنین در این مدت شرکت‌ها ۴۶۳ میلیارد تومان فروش و ۳۸۸ هزار دلار صادرات انجام داده‌اند، گفت: از سال ۹۴ تاکنون ۱۴۶۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در شرکتهای فناور و دانش بنیان و هسته‌های فناور مشغول به کار بوده‌اند.

پایان پیام/د

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول