اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

زلنسکی: برخی کشورهای اروپایی به روسیه برای دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کنند

رئیس جمهور اوکراین روز سه‌شنبه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت برخی کشورهای اروپایی به روسیه برای دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کنند.

زلنسکی: برخی کشورهای اروپایی به روسیه برای دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کنند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز سه‌شنبه مدعی شد که روسیه از غذا و انرژی به عنوان سلاح استفاده می‌کند و کشوری همانند روسیه نباید سلاح هسته‌ای داشته باشد.

وی که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کرد، گفت: «روسیه تلاش دارد با استفاده از کمبود جهانی غذا،  جامعه بین‌الملل را مجبور کند سرزمین‌هایی را که تصرف کرده برسمیت بشناسد».

زلنسکی در ادامه سخنانش گفت: «اوکراین هر کاری انجام می‌دهد که پس از حمله روسیه، این تضمین ایجاد شود که کسی در جهان جرأت نکند به کشور دیگری حمله کند و اشغالگر باید به سرزمین‌هایش بازگردد».

رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که برخی کشورهای اروپایی به صورت مخفیانه به روسیه برای دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کنند.

 دولت اوکراین از بهار ۲۰۲۳ تبلیغات قابل توجهی درباره عملیات بزرگ که «ضد حمله پس از زمستان» می‌نامید، انجام می‌داد و در همین راستا رسانه‌های غربی نیز فضاسازی می‌کردند اما اکنون در آستانه اکتبر ۲۰۲۳ می‌تواند زمان خوبی باشد تا به دستاوردهای آنچه «ضد حمله بزرگ» نامیده می‌شد، نگاهی انداخته شود.

بر اساس تصاویر و گزارش‌هایی که در رسانه‌های غربی منتشر می‌شود نیروهای اوکراینی بعد از نزدیک به شش ماه نبرد در جبهه‌های مختلف بویژه سه کانون اصلی تقابل نیروی‌های زمینی در زاپروژیا، خرسون و باخموت توانسته‌اند نزدیک به ۴۰۰ کیلومتر پیشروی نمایند. این ۴۰۰ کیلومتر درحالی حاصل شده که تلفات اوکراین بیش ۵۰ تا ۷۰ هزار نفر گزارش شده و در مقابل روسیه تلفات به مراتب پائین‌تری در درگیری‌های اخیر داشته است.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول