اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کوبا: ده‌ها سال است که از محاصره اقتصادی خفه کننده رنج می‌بریم

رئیس جمهور کوبا روز دوشنبه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت که ده‌ها سال است که از محاصره اقتصادی خفه کننده رنج می‌بریم

کوبا: ده‌ها سال است که از محاصره اقتصادی خفه کننده رنج می‌بریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا روز سه‌شنبه گفت از موسسات مالی می‌خواهیم که صدای ما را شنیده و راه‌هایی برای تامین مالی دریافت کنیم.

وی که در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می‌کرد، افزود: «تغییرات آب و هوایی زندگی را تهدید می‌کند و کشورهایی که کمترین نقش را در این پدیده داشته‌اند بیشترین آسیب را از آن می‌بینند».

رئیس جمهور کوبا گفت: «کوبا کشوری مستقل بوده و با اقدامات و رویه‌هایی که علیه این کشور اعمال شده مبارزه خواهد کرد».

دیاز کانل اضافه کرد: «ما کار در چارچوب مجمع علوم و فناوری برای هماهنگی سامانه‌های تولید و کاهش وابستگی به شمال را از سر گرفته‌ایم».

وی ادامه داد: «کوبا ده‌ها سال است که از محاصره اقتصادی خفه‌کننده‌ای که باعث کمبود غذا و دارو شده رنج برده است و این رفتار آمریکا غیرقابل توجیه است».

رئیس جمهور کوبا در ادامه سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل گفت: «با وجود خصومت دولت آمریکا، همچنان به ساختن پل با مردم آمریکا ادامه خواهیم داد همانطور که این کار را با همه مردم جهان انجام داده‌ایم».

دیاز کانل گفت: «ما منابع زیادی نداریم اما به آنچه که ممکن است می‌رسیم و سعی می‌کنیم راه‌هایی برای مقابله با محاصره و رسیدن به رفاه را پیدا کنیم».

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول