اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  سایر حوزه ها

جمهوری آذربایجان: اگر نیروهای قره باغ کوهستانی سلاح را زمین بگذارند، آماده مذاکره هستیم

دولت جمهوری آذربایجان غروب سه شنبه اعلام کرد که در صورت خلع سلاح نیروهای قره باغ کوهستانی، آماده مذاکره با طرف مقابل است.

جمهوری آذربایجان: اگر نیروهای قره باغ کوهستانی سلاح را زمین بگذارند، آماده مذاکره هستیم

گروه بین‌الملل‌ خبرگزاری فارس، دولت جمهوری آذربایجان غروب سه شنبه به وقت تهران برای مذاکره با مقامات ارمنی نشین قره باغ کوهستانی شروطی تعیین کرد.

به گزارش خبرگزاری «آذرنیوز» دفتر ریاست جمهوری آذربایجان در پاسخ به تقاضای آغاز مذاکرات از سوی مقامات قره باغ کوهستانی، اعلام کرد که به صورت مشروط آماده مذاکره است.

بر اساس این گزارش، جمهوری آذربایجان بعد از ظهر سه شنبه با استفاده از توپخانه و پهپاد حمله گسترده ای را به قره باغ کوهستانی آغاز کرده است. باکو این حمله را یک عملیات ضد تروریستی برای بازگرداندن ساختار قانون اساسی در قره باغ اعلام کرده است.

جمهوری آذربایجان دلیل این اقدام نظامی خود را تحرکات طرف ارمنستانی از جمله اقدامی خواند که به مرگ افسران پلیس در نتیجه انفجار خودرو در بزرگراه «احمدبیلی- فضولی- شوش» منجر شد.

دفتر ریاست جمهوری آذربایجان اعلام کرده  برای توقف اقدامات ضد تروریستی، تشکل‌های نظامی غیرقانونی وابسته ارمنستان باید پرچم سفید برافراشته، تمام سلاح‌ها باید تحویل داده شوند و رژیم غیرقانونی باید منحل شود، در غیر این صورت عملیات ضد تروریستی ادامه خواهد داشت.

در پاییز ۲۰۲۰، جمهوری آذربایجان در نبردی ۴۴ روزه چندین شهر، روستا و آبادی را از آزاد کرد و جنگ با توافقنامه صلح با میانجیگری روسیه پایان یافت. علیرغم گفت‌وگوهای جاری بر سر توافقنامه صلح بلندمدت، تنش‌ها بین این دو کشور همسایه در ماه‌های اخیر بر سر جاده لاچین، تنها مسیر زمینی که ارمنستان را به منطقه قره باغ وصل می‌کند، افزایش یافته است.

فرانسه، از حامیان ارمنستان در بیانیه‌ای شروع عملیات نظامی جمهوری آذربایجان در قره باغ کوهستانی با استفاده از سلاح‌های سنگین را محکوم کرد.

وزارت خارجه فرانسه اعلام کرد: «هیچ بهانه‌ای نمی‌تواند چنین اقدام یکجانبه‌ای را توجیه کند. فرانسه از جمهوری آذربایجان می‌خواهد فورا تهاجم خود را متوقف کند و به قوانین بین‌المللی احترام بگذارد»(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول