اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

همراه با شورای ترافیک از خطرناکترین نقطه گچساران تا معضل بزرگ تاکسی‌ها در مرکز استان

در جلسه شورای ترافیک به برخی مشکلات ترافیکی شهرستان گچساران اشاره شد که فرماندار و شهردار هم نسبت به آن توضیحاتی دادند از جمله اینکه بیشترین تصادفات در گچساران مربوط به تصادفات عابران پیاده در بلوار ولیعصر روبروی درب ترمینال است.

همراه با شورای ترافیک از خطرناکترین نقطه گچساران تا معضل بزرگ تاکسی‌ها در مرکز استان

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج نشست شورای ترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد با دستورالعمل‌های مختلفی برگزار شد.

در این نشست یکی از موضوعات مورد بحث، جابجایی پلیس راه یاسوج اصفهان بود که مدیرکل راهداری استان گفت: اقدامات لازم برای ساماندهی گردنه تنگه کنار انجام شده و دست فروش‌ها نیز در حوالی پلیس‌راه دیگر حضور ندارند و رمپ تنگ کناره توسط پیمانکار در حال انجام است.

این مسئول همچنین به دور برگردان‌های دشت روم اشاره کرد که به مناقصه رفته است یک دور برگردان هم در چند روز گذشته باز شده یک تقاطع غیر همسط در محدوده دلی اولاد علی مومن پیشنهاد دادیم که می‌تواند مشکلات را برطرف کند.

وی گفت: با همین وضع موجود اگر تقاطع غیر هم سطح  داشته باشیم از ازدحام و ترافیک جلوی پلیس راه کم می‌شود و با یک اتصال مستقیم به کمربندی دیگر مشکلات را نخواهیم داشت.

رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: مشکلات به محل موجود پلیس راه برنمی‌گردد بلکه از جاهای دیگر است باز شدن جاده شیراز به این موضوع کمک می‌کند به طوری که دیگر خودروها نخواهند دور پلیس‌ها را دور بزنند.

معاون عمرانی استاندار گفت: در دو هفته آینده باید مناقصه تقاطع غیر همسطح انجام و کار شروع شود.

اما فرماندار شهرستان بویراحمد معتقد است جایی که پلیس‌ها در آن واقع شده تا چند سال دیگر به شهر می‌پیوندد و جمعیت در اینجا بیشتر می‌شود همچنین باید ۸۰۰۰ واحد مسکونی در این منطقه از یاسوج ساخته شود فکر کنید حجم بالایی از تردد کامیون‌ها را خواهیم داشت باید آینده را مد نظر قرار دهیم توسعه شهری به اندازه‌ای خواهد بود که نیاز است پلیس راه جابجا شود ممکن است تا ۵ سال دیگر جواب بدهد اما باید فکر آینده را بکنید.

معاون استاندار کهگیلویه بویراحمد در ادامه به برخی اظهار نظرها در مورد سرعت گیرها در استان اشاره کرد و گفت: مشکلات کهگیلویه و بویراحمد این است که هر کسی در مورد هر موضوعی نظر می‌دهد و همه کارشناس شده‌اند.

مشکل بزرگ این است آن‌هایی که باید نظر کارشناسی بدهند ساکت شده‌اند و آن‌هایی که نباید نظر دهند اظهار نظر می‌کنند.

وی یکی از این موارد اظهار نظرها اشاره کرد و گفت: برای مثال چندی پیش شخصی به ما مراجعه کرد بدون اینکه هیچ گونه اطلاعی از سد و سدسازی داشته باشد در موافقت با ساخت سد خرسان با ما کلنجار می‌رفت و از ما می‌خواست که نسبت به اضافه کردن ارتفاع سد خرسان حتماً با مسئولان کشوری رایزنی کنیم.

در ادامه بحث آشکارسازی پلیس راه‌های استان بود که هیچگونه علامتی مبنی بر اینکه به پلیس راه نزدیک می‌شوید وجود ندارد همچنین علامتی مبنی بر سرعت‌گیرها و سرعت‌کاه‌ها در استان دیده نمی‌شود.

معاون استاندار کهگیلویه بویراحمد در ادامه خطاب به پلیس راه گفت: آیا سهم جاده‌ها و سهم دستگاه‌ها را در تصادفات لحاظ می‌کنید یا اینکه تنها سهم رانندگان را مد نظر قرار می‌دهید که پلیس هم توضیحات جالبی داد.

یکی از مسئولان پلیس راه خطاب به معاون استاندار گفت: ما در گزارش‌های خود علاوه بر سهم رانندگان سهم جاده و سهم دستگاه‌ها را هم مدنظر قرار می‌دهیم اما وقتی دیگر دستگاه‌ها هم نظرات خود را می‌دهند سهمی از تقصیر ادارات در آن باقی نمی‌گذارند وگرنه ما هم آنها را مقصر می‌کنیم.

در ادامه یکی از مسئولان راه و شهرسازی استان به موضوع جالبی اشاره کرد که کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی در کشور است که طرح جامع حمل و نقل ندارد بارها گفته‌ایم اما ردیف اعتباری برای آن نمی‌گذارند بارها گفته‌ایم زشت است تنها استانی باشیم که طرح جامع حمل و نقل نداریم.

در این جلسه به برخی از مشکلات ترافیکی شهرستان گچساران اشاره شد که فرماندار و شهردار هم نسبت به آن توضیحاتی دادند از جمله اینکه بیشترین تصادفات در گچساران مربوط به تصادفات عابران پیاده در بلوار ولیعصر روبروی درب ترمینال است.

در این نشست یکی از مسئولان گردد نظر داد تا مصوب شود درب ورودی ترمینال در کوچه باز شود زیرا هر ساله دو نفر در اینجا کشته داریم.

فرماندار شهرستان گچساران هم در ادامه در خصوص بلوار هزار و یک شب گزارشی داد و گفت: از یک سال پیش با اداره برق مکاتبه کردیم که پایه‌های برق جابجا شود معلوم نیست گیر کار کجاست هزار و یک شب نقطه حادثه خیز است که تا الان کشته‌ها داده اما چرا اداره برق همکاری نمی‌کند الله اعلم.

یکی از مسئولان راه و شهرسازی در این نشست گزارشی داد مبنی بر اینکه کارشناسان اداره راه و شهرسازی می‌گویند حتی یک سرعت گیر استاندارد هم در گچساران نیست علاوه بر اینکه استاندارد نیستند باید از ۳۰ متر قبل هم تابلوی هشدار دهنده سرعت گیر یا سرعت کاه زده شود.

اما موضوع بعدی به تفاوت‌ میان سرعت کاه و سرعت گیر برمی‌گشت که معاون استاندار گفت: ما هنوز در یک موضوع گاه و گیر مانده‌ایم مسئولان مربوطه باید تعریفی از تفاوت میان سرعت کاه و سرعت گیر اراده دهند و اگر جابجایی صورت گرفته آن را اصلاح کنم.

موضوع بعدی به ایستگاه‌های تاکسی درون شهری یاسوج برمی‌گشت که یکی از اعضا پیشنهاد داد خیابان سردار جنگل شمالی به عنوان ایستگاه تاکسی بلهزار و مادوان و مهریان اختصاص داده شود.

شهردار یاسوج گفت: جابجایی ایستگاه‌ها جواب نمی‌دهد بلکه باید پایانه‌های درون شهری ایجاد کنیم که همه تاکسی‌های عمومی در یک جا جمع شوند اوقاف باید اجازه دهد زمینی که در وسط شهر دارد تاکسی‌ها آنجا جمع شوند و بتوانیم ساماندهی کنیم.

یکی از موضوعات دیگری که در این جلسه مورد بحث قرار گرفت اصلاح هندسی میادین و مثلا کم کردن قطر برخی از میدان‌ها مثل میدان جهاد یاسوج بود که معاون عمرانی گفت: اگر برای مثال قطر میدان جهاد کمتر شود دیگر ترافیک سنگین آنجا نخواهیم داشت.

به گزارش فارس  با توجه به ترانزیتی بودن جاده پاتاوه دهدشت و نبود زیرساخت‌های رفاهی کافی در این مسیر و چشم‌انداز توسعه آتی جاده مذکورپیرو توضیحات مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای و فرماندار بویراحمد و بازدید میدانی صورت گرفته در خصوص مسیر دسترسی و رمپ موضوع فنی مذکور در شورای ترافیک استان نیز مورد تأیید قرار گرفت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول