اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

لزوم تدوین یا بازنگری سند راهبردی مؤسسات آموزش عالی بر مبنای شیوه‌نامه جدید ابلاغی

مشاور وزیر در برنامه ریزی و مدیریت راهبردی گفت: بر اساس ابلاغ وزیر علوم به رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری، موسساتی که سند راهبردی آنها مصوب قبل از شهریور۱۴۰۱ است؛ باید این اسناد را براساس شیوه‌نامۀ جدید بازنگری کرده و مؤسساتی که در حال تدوین سند برنامه هستند تا شش ماه آینده به این مهم اقدام کرده و فرایند تصویب سند را در هیأتهای امنا پیش برند.

لزوم تدوین یا بازنگری سند راهبردی مؤسسات آموزش عالی بر مبنای شیوه‌نامه جدید ابلاغی

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، روح الله سهرابی مشاور وزیر در برنامه ریزی و مدیریت راهبردی گفت: اسناد راهبردی دانشگاه­‌ها، پژوهشگاه‌­ها و مؤسسات آموزش عالی مهم­ترین سند جهت حرکت و نیل به اهداف علمی و نیز مبنایی مهم برای  ارزیابی عمکرد آن‌ها است. بنابراین لزوم تدوین سند راهبردی بر مبنای روش و شیوه‌­نامۀ علمی جزء مهم و زیربنایی برای حرکت رو به پیشرفت و جلوگیری از آسیب­های پیش روی دانشگاه­‌ها است.

مشاور وزیر در برنامه ریزی و مدیریت راهبردی افزود: «شیوه‌­نامۀ جدید تدوین اسناد راهبردی مؤسسات آموزشی، پژوهشی و پارک­های علم و فناوری» که بر مبنای ساعت‌­ها کار مطالعاتی و فکری و مقایسۀ اسناد راهبردی دانشگاه­های برتر انجام گرفته است، در خرداد ماه سال جاری ابلاغ شد.

وی ادامه داد: در همین راستا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری طی نامه­ای به رؤسای دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری ابلاغ کرد تا اسناد مصوب قبل از شهریور ۱۴۰۱، براساس شیوه‌نامۀ جدید بازنگری شده و مؤسساتی که در حال تدوین سند برنامه هستند تا شش ماه آینده به این مهم اقدام کرده و فرایند تصویب سند را در هیأت‌­های امنا پیش برند.

سهرابی گفت: در ماه­‌های گذشته برخی دانشگاه­‌ها و مؤسسات که مبادرت به تدوین اسناد راهبردی خود کرده‌اند، همکاری خوبی در این زمینه داشته و اسناد آن‌ها ضمن ارزیابی توسط کارشناسان، در چرخۀ اصلاح و نهایی­سازی  گرفته است. همچنین اسناد راهبردی برخی دیگر از دانشگاه­‌ها نیز تأیید و در اختیار هیأت امنا قرار گرفته است.

مشاور وزیر در برنام‌ه­ریزی و مدیریت راهبردی  تأکید کرد: مقرر شده است با توجه به اهمیت موضوع، دو شاخص تدوین و بازنگری سند راهبردی و همچنین اجرای برنامۀ عملیاتی مبتنی بر سند راهبردی به عنوان شاخص‌­های رتبه­‌بندی مؤسسات و انتخاب رؤسای برتر اضافه شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول