اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

انگلیس 747 هزار دلار در پی رسوایی اداره پست غرامت می‌دهد

️دولت انگلیس به ده‌ها مدیر اداره پست در انگلیس که به دلیل یک سیستم معیوب رایانه‌ای به دزدی متهم شده بودند، غرامت پرداخت می‌کند.

انگلیس 747 هزار دلار در پی رسوایی اداره پست غرامت می‌دهد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از المیادین، انگلیس به مدیران پست سابق این کشور که به اشتباه متهم و برخی از آنها به اتهام سرقت، زندانی شده‌اند، غرامتی به ارزش ۶۰۰ هزار پوند پرداخت خواهد کرد.

دولت انگلیس اعلام کرد که ممکن است غرامتی بالغ بر ۶۰۰ هزار پوند استرلینگ (حدود ۷۴۷ هزار دلار) به هر یک از مدیران پست سابق که برخی از آنها به اشتباه متهم و به جرم سرقت زندانی شده‌اند، پرداخت شود که این یکی از بدترین اشتباهات قضایی در تاریخ معاصر انگلستان است.

کوین هالینریک، وزیر پست انگلیس در بیانیه‌ای گفت: این در مورد اصلاح یک اشتباه و ایجاد تسکین برای کسانی است که به طور ناعادلانه در این رسوایی گرفتار شده اند.

از اواخر دهه ۱۹۹۰، شرکت دولتی پست شروع به نصب برنامه حسابداری "Horizon" کرد، اما وجود نقص‌هایی در برنامه ریزی آن منجر به کسری در حساب شعب شد.

برخی از مدیران اداره پست حاضر به مشکلاتی در این برنامه اعتراف نکردند، اما مدیران شعب را مجبور به پرداخت کسری حساب کردند که منجر به ورشکستگی بسیاری از آنها شد.

بین سال‌های ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۵، بر اساس اطلاعات سیستم رایانه‌ای نصب شده توسط فوجیتسو، حدود ۷۰۰ مدیر شعبه اداره پست مورد شکایت قرار گرفتند که زندگی برخی را ویران کرد.

اما در دسامبر ۲۰۱۹، یک قاضی دیوان عالی به این نتیجه رسید که این سیستم رایانه‌ای حاوی شماری خطا و نقص است و این خطر اساسی وجود دارد که باعث ورشکستگی حساب‌های شعب پستی شود.

تاکنون ۸۶ محکومیت در این پرونده لغو شده و ۲۱ میلیون پوند به عنوان غرامت به کارکنان آسیب دیده پرداخت شده است.

مدیران دفاتر ذی‌ربط می‌توانند پیشنهاد را رد کرده و پیگیری قانونی کنند و در مورد کسانی که قبلاً غرامت دریافت کرده‌اند یا با اداره پست درباره کمتر از ۶۰۰ هزار پوند به توافق رسیده اند، می‌توانند مابه التفاوت دریافت کنند.

دولت انگلیس در دسامبر ۲۰۲۱ اعلام کرد که غرامت کارمندان سابق پست را خواهد پذیرفت و تاکنون ۱۲۰ میلیون پوند غرامت به حدود دو هزار و ۶۰۰ نفر از افراد آسیب دیده از این رسوایی غیر از مدیران دفاتر پرداخت کرده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول