اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

کشف قطورترین دیوار تاریخی ازدوره صفویه در رشت +عکس

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از کشف قطورترین دیوار تاریخی از دوره صفویه و به عرض بیش از ۹۰ سانتی‌متر در شهر رشت خبر داد.

کشف قطورترین دیوار تاریخی ازدوره صفویه در رشت +عکس

به‌‌ گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ولی جهانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان امروز  در جمع خبرنگاران در منطقه بلوار امام خمینی رشت با اشاره به قطورترین دیوار تاریخی از دوره صفویه در رشت اظهار کرد: پس از اخذ مجوز گمانه‌زنی به منظور پاسخ به استعلام در بلوار امام شهر رشت، در اثناء کاوش‌های باستان‌شناسی، به سرپرستی دکتر میرصالحی دیوار سازه‌ای آجری از دوره صفویه به قطر بیش از ۹۰ سانتی متر کشف شد.

 

جهانی دیوار مذکور را قطورترین دیوارهای بدست آمده از دوران های مختلف تاریخی در گیلان دانست و افزود: به منظور بررسی و کیفیت سازه‌های احتمالی بجای مانده از گذشته بخصوص در بافت‌های تاریخی، پیش از صدور هرگونه مجوز ساخت و ساز انجام عملیات گمانه‌زنی و پژوهش باستان‌شناسی در دستور کار قرار گرفته و مورد اخیر نیز در همین راستا تعریف شده است.

انتهای خبر/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول