اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

حاجی دلیگانی: دیپلماسی عزتمندانه 25 میلیارد دلار از منابع ایران را آزاد کرد

نماینده شاهین شهر در مجلس با بیان تفاوت دیپلماسی التماسی و دیپلماسی عزتمندانه، گفت: دیپلماسی عزتمندانه 25 میلیارد دلار از منابع ایران را آزاد کرد.

حاجی دلیگانی: دیپلماسی عزتمندانه 25 میلیارد دلار از منابع ایران را آزاد کرد

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه توانا، حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در نشست صحنی علنی امروز مجلس در تذکر شفاهی با اشاره به آزادی پنچ تن از زندانیان، گفت: زندانیان آزاد شده ماجرای شکنجه‌هایشان را روایت کرده و آنها را به صورتی کتابی دربیاورند تا این موارد در تاریخ به یادگار بماند و مشخص شود که برای این عزیزان چه اتفاقی افتاده است.

وی تاکید کرد: همچنین در راستای آزادی این زندانیان دست نیروهای امنیتی را می‌بوسیم.

سخنگوی وزارت خارجه گفته بود: در پی اجرای توافق بین ایران و آمریکا در راستای  تبادل زندانیان پنج شهروند ایرانی آزاد می‌شوند. ۲ تن از شهروندان به ایران می‌آیند، یک نفر از آنها به خانواده‌اش در کشور ثالث ملحق می‌شود و ۲ نفر دیگر در آمریکا می‌مانند. پنج شهروند آمریکایی هم در اختیار طرف مقابل قرار می‌گیرند. رضا سرهنگ‌پور و مهرداد معین انصاری دو شهروند ایرانی بودند که ساعاتی قبل وارد ایران شده‌اند.    

 نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی با بیان فرق بین دیپلماسی التماسی و دیپلماسی عزتمندانه، افزود: ما به یاد می‌آوریم در بحث مذاکرات وقتی موضوعات را با التماس پیش می‌بردند تنها مسئولان وقت توانستند یک میلیارد دلار منابع را آزاد کنند اما آنچه که در دیپلماسی عزتمندانه مدنظر است این است که ۲۵ میلیارد دلار از منابع ایران آزاد و به کشور بازگردانده می‌شود البته بر اساس آنچه که گفته شده شش تا هفت میلیارد دلار از این منابع به حساب‌های واسط نشسته است.

حاجی دلیگانی در پایان ضمن تشکر از نیروهای امنیتی و فراجا، عنوان کرد: در رابطه با این موضوع از تمامی کسانی که در برقراری امنیت و آرامش در کشور زحمت می‌کشند، تشکر می‌کنیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول