اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

طغیان رودخانه‌ها در شفت+ عکس و فیلم

در پی شدت بارش‌ها و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، تعدادی از پل‌های عبوری در روستاهای چوبر، سیاهمزگی و بداب در شهرستان شفت دچار آب‌گرفتگی شد.

طغیان رودخانه‌ها در شفت+ عکس و فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از شفت، بارش باران طی روزهای اخیر در استان گیلان علیرغم افزایش سطح آب‌های زیرزمینی و انباشت آب در ذخیره‌گاه‌ها، خسارت‌های را در بخش زیرساخت‌های ترابری و همچنین بخش کشاورزی به بار آورد.

شهرستان شفت نیز در پی بارش‌های اخیر، شاهد بارش نزولات جوی به‌صورت باران بود. شدت بارش باران در مناطق بالادستی شهرستان شفت موجب بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها، مسیل‌ها و آبراه‌ها در پایین‌دست شد.

 

 

 

در برخی از مناطق شهرستان شفت نظیر دهستان چوبر، بداب و همچنین روستای سیاهمزگی، طغیان رودخانه‌ها موجب آب‌گرفتگی پل‌ها و مسیر آمدوشد شدند.

 

 

مرکز دهستان چوبر در بخش احمدسرگوراب شفت در پی شدت بارش‌ها دچار آب‌گرفتگی شد و رفت و آمد را نه‌تنها برای عابران پیاده بلکه خودرو سواران نیز با مشکل روبرو کرد.

 

 

طبق گزارش ایستگاه هواشناسی گیلان، در منطقه امامزاده اسحاق علیه‌السلام این شهرستان بیش از ۲۰ میلی‌متر باران باریده است.

 

 

تمامی معابر و محورهای مواصلاتی شهرستان شفت در پی بارش باران و هم آمیختگی آن با گل‌ولای حاشیه جاده‌ها، لغزنده و تردد در آن‌ها با احتیاط ممکن است.

مهدی نقدی، رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان شفت طی نشستی با مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدماتی شهرستان از آن‌ها خواست تا برای مدیریت و جلوگیری از آب‌گرفتگی و بروز احتمالی سیلاب در سطح شهرستان در آماده‌باش کامل باشند.

فرماندار شفت با توجه به پیش‌بینی اداره کل هواشناسی و احتمال وقوع سیل و جاری شدن سیلاب و گرفتگی معابر طی نشستی که یکشنبه هفته جاری در فرمانداری برگزار شده بود دستور داد تا تمامی مرخصی‌ها و مأموریت‌ها تا پایان هفته جاری لغو و رؤسای ادارات، دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان حق خروج از شهرستان را نداشته و بایستی به‌صورت فعال تمامی اقدامات مرتبط را در دستور کار قرار دهند.

در حال حاضر دمای هوای شهرستان شفت بین پنج تا ۱۵ درجه سلسیوس کاهش‌یافته که در ارتفاعات این اختلاف دما بیشتر و در دهستان‌های ملاسرا و جیرده سردی هوا کمتر احساس می‌شود.

در شهر شفت و احمدسرگوراب نیز علیرغم حجم گسترده بارش‌ها و روان شدن آب در سطح معابر، آب‌گرفتگی وجود ندارد اما در برخی از کوچه‌های پرتردد، عدم اتصال آبراه‌ها به شبکه زهکش موجب شده تا در مقاطعی آب‌گرفتگی ایجاد شود.

پایان پیام/۳۳۸۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول