اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تولید ۸۵ درصد کاغذ مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش در مازندران

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران گفت: این شرکت موفق شد سال گذشته ۷۰ درصد از نیاز کاغذ وزارت آموزش و پرورش برای کتب درسی ۱۴ میلیون دانش آموز ایرانی را تولید و امسال هم بیش از ۸۵درصد کاغذ کتاب های درسی از تولیدات این کارخانه خواهد بود.

تولید ۸۵ درصد کاغذ مورد نیاز وزارت آموزش و پرورش در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، امید نیک‌نژاد مدیر عامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران به‌مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: با یک سوم قیمت موجود در بازار، دفترچه اقتصادی تولید و عرضه می‌کنیم.

وی گفت : با مشارکت یکی از درگاه‌های فروش اینترنتی و چاپخانه‌ای و با استفاده از کاغذ ایرانی از ابتدای شهریور ماه امسال ۳۸۰ هزار جلد دفتر مشق ارزان قیمت ۶۰ برگ و ۱۰۰ برگ تولید و به فروش رسیده و تا مهرماه برای رفع نیاز بخشی از جامعه هدف ادامه خواهد داشت که با این کار بخشی از نیاز دانش‌آموزان کشور مرتفع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران، تولید دفترچه با کاغذ ایرانی را برگ زرین  دیگری در آلبوم افتخارات این مجموعه دانست و گفت: بر اساس هماهنگی‌های بعمل آمده با ناشر و با تامبن کاغذ ایرانی،طرح روی جلد دفترچه‌های تولیدی نیز نمادهای ملی و ایرانی است.

نیک‌نژاد با اشاره به  امکان خرید اینترنتی در این طرح، خاطرنشان کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری و دست‌یابی به خودکفایی کاغذ در کشور این شرکت موفق شد سال گذشته ۷۰ درصد از نیاز کاغذ وزارت آموزش و پرورش برای کتاب درسی ۱۴ میلیون دانش‌آموز ایرانی را تولید و امسال هم بیش از ۸۵ درصد کاغذ کتاب‌های درسی از تولیدات این کارخانه خواهد بود.

وی با اشاره به حمایت‌های دولت سیزدهم  به‌ویژه رئیس‌جمهور و معاون اول ریاست جمهوری در تحقق شعار سال و تداوم تولید،برنامه خودکفایی در تولید کاغذ را برنامه‌ای ملی و اثرگذار خواند و از امادگی همه جانبه صنایع کاغذ مازندران در تحقق این هدف خبر داد.

مدیرعامل شرکت چوب و کاغذ مازندران بیان کرد: در ذیل برنامه‌های دولت مردمی در برداشتن بخشی از بار اقتصادی از دوش خانواده‌ها و حمایت و مساعدت بانک ملی بخشی از کاغذ مورد نیاز مناطق محروم به‌صورت رایگان تولید و تامین خواهدشد که در اینده در این زمینه اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت.

نیک‌نژاد با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر امیدافرینی در جامعه، افزود: ما از این پس زبان گویای دولت در انعکاس بخشی از دست اوردهای فرهنگی خصوصا در حوزه فرهنگ و نشر و کتاب بوده و این امر را وظیفه ملی و میهنی خود می‌دانیم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول