اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

افزایش احتمال تعطیلی دولت آمریکا همزمان با تشدید تنش‌ها در مجلس نمایندگان

احتمال تعطیلی دولت مرکزی آمریکا همزمان با مخالفت برخی از نمایندگان تندروی حزب جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان جهت تمدید لایحه بودجه مالی در روز پنج شنبه افزایش پیدا می‌کند.

افزایش احتمال تعطیلی دولت آمریکا همزمان با تشدید تنش‌ها در مجلس نمایندگان

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، احتمال لغو توافق داخلی کوتاه مدتی که یکشنبه شب از سوی مجلس نمایندگان آمریکا برای جلوگیری از تعطیلی دولت بایدن تا پایان ماه جاری حاصل شده، افزایش یافته است؛ چرا که چندین نفر از نمایندگان جمهوری‌خواه اعلام کرده اند که به این توافق رای نمی‌دهند. درصورتی که مجلس نمایندگان آمریکا، لایحه بودجه دولت را تصویب نکنند، دولت مرکزی آمریکا از اول ماه اکتبر تعطیل می شود.

کاخ سفید در تاریخ ۳۱ آگوست از کنگره آمریکا خواست تا توافق کوتاه مدتی را تصویب کند که به موجب آن لایحه، بودجه دولت در سطوح فعلی حفظ شود و با این اقدام از تعطیلی دولت در اول ماه اکتبر جلوگیری کند.

این اقدام به عنوان یک راه حل موقت پیشنهاد شده است و کاخ سفید همچنان به مذاکره با نمایندگان بر سر تخصیص لوایح بلندمدت برای سال ۲۰۲۴ ادامه می دهد. با این حال، شرایط فعلی نشان می‌دهد، این حرکت تحت تاثیر مخالفت برخی از جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان بسیار بحث برانگیز شده است و  از بین 12 لایحه‌ای که برای تامین مالی بخش‌های مختلف دولت فدرال لازم است، تاکنون هیچ یک توسط کنگره تصویب نشده است.

در همین راستا، جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان روز یکشنبه در راستای ارائه راه‌حلی که مورد تایید نمایندگان جمهوری‌خواه و تندروها باشد، مانع دیگری بر سر راه دولت ایجاد کردند که شامل کاهش هزینه‌ها و ایجاد محدودیت‌های مرزی سخت‌گیرانه‌تر می‌شود.

بر این اساس، لایحه پیشنهادی جمهوری‌خواهان طوری است که لایحه بودجه را تا ۳۱ اکتبر تمدید کرده با این حال ترتیب کاهش ۸ درصدی بودجه در اکثر وزارت‌خانه های دولتی به استثنای وزارت دفاع و وزارت امور کهنه سربازان را داده است. مهم‌تر از همه اینکه لایحه مذکور شامل تخصیص بودجه اضافی برای  حمایت از اوکراین و کمک های مالی که کاخ سفید در ماه اوت درخواست آن را از کنگره مطرح کرده بود، نمی‌شود.

اکنون به جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان فرصت داده شده است تا این طرح ارائه شده از سوی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را بررسی و روز پنجشنبه در مورد آن رای‌گیری کنند. با این حال، از آنجایی که چند تن از تندروهای جمهوری خواه پیشتر قول داده بودند، به این لایحه رای ندهند، ممکن است این لایحه کلا منتفی شود.

حتی انتظار می‌رود این طرح روز پنج شنبه از سوی دموکرات ها نیز رد شود. به این معنی که اگر طرح مورد نظر بتواند از حمایت کافی در مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری‌خواهان برخوردار شود که البته احتمال آن بسیار ضعیف است، احتمالا از تایید نمایندگان سنا نیز عبور نخواهد کرد.

مذاکرات انجام گرفته شده می‌تواند چالش دشوار دیگری برای کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان باشد که بار دیگر با مقاومت برخی از نمایندگان تندروی حزب جمهوری‌خواه همراه می شود. در چنین شرایطی جمهوری‌خواهان فوق محافظه‌کار خواستار کاهش شدید هزینه های مالی دولت بایدن و استفاده از ابزار تهدید تعطیلی دولت برای عبور آنها از کنگره هستند.

کوین مک کارتی در گفتگو با فاکس نیوز در روز گذشته عنوان کرد: به جمهوری‌خواهان این فرصت را داده ایم تا در مورد طرح پیشنهادی فکر کنند اما در نهایت این ما هستیم که برنده می‌شویم. به مردم آمریکا نشان خواهیم داد که چه کسی طرفدار وزارت دفاع است و چه کسی برای ارتش و افزایش حقوق کهنه سربازان تلاش می کند.

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول