اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

44 درصد آمریکایی‌ها معتقدند بایدن نمی‌تواند دور دوم ریاست‌جمهوری را به پایان برساند

نتایج نظرسنجی «سی‌بی‌اس/یوگاو » نشان داده ۴۴ درصد رای‌دهندگان آمریکایی معتقدند بایدن نمی‌تواند دوره دوم ریاست‌جمهوری را به پایان برساند.

44 درصد آمریکایی‌ها معتقدند بایدن نمی‌تواند دور دوم ریاست‌جمهوری را به پایان برساند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس نظرسنجی «سی‌بی‌اس/یوگاو »، ۳۴ درصد آمریکایی‌ها معتقدند «جو بایدن» در صورت انتخاب مجدد، دوره دوم ریاست‌جمهوری را به پایان می‌رساند. در حالی که ۴۴ درصد معتقدند قبل از پایان دوره، این سمت را ترک خواهد کرد. ۲۲ درصد هم گفتند مطمئن نیستند. 

در مقابل، ۵۵ درصد گفتند فکر می‌کنند نزدیکترین رقیب رئیس‌جمهور ۸۰ ساله آمریکا یعنی «دونالد ترامپ» ۷۷ ساله یک دوره کامل را در صورت انتخاب در سال ۲۰۲۴ به پایان خواهد رساند. 

با این حال، بر اساس نتایج این نظرسنجی که یکشنبه منتشر شد، ۲۹ درصد معتقدند ترامپ قبل از پایان دوره، آن را ترک خواهد کرد و ۱۶ درصد ابراز عدم اطمینان کردند.

در همین حال، ۲۶ درصد کسانی که مورد نظرسنجی قرار گرفتند معقتقدند فقط بایدن از سلامت ذهنی و شناختی برای ریاست‌جمهوری برخوردار است. در مقابل ۴۴ درصد همین را درباره ترامپ گفتند. در عین حال، ۲۳ درصد گفتند هیچ کدام از آن‌ها از این ویژگی‌ها برخوردار نیستند. 

در این نظرسنجی، ۴۰۰۲ آمریکایی بزرگسال از ۱۲ تا ۱۵ سپتامبر (۲۱ تا ۲۴ شهریور) شرکت کردند که جدیدترین نتایجی است که نشان می‌دهد رای‌دهندگان نگرانی بیشتری درباره سن بایدن و سلامت ذهن و شناختی او نسبت به ترامپ دارند با این که تنها سه سال اختلاف سن بین آن‌ها وجود دارد.

ترامپ هفته گذشته گفت بایدن برای ریاست‌جمهوری خیلی پیر نیست اما او را بی‌کفایت خواند. این نظرسنجی همچنین حاکی از رقابت تنگاتنگ بین بایدن و ترامپ بود و ۴۹ درصد شرکت‌کنندگان گفتند در انتخابات از بایدن حمایت می‌کنند و ۵۰ درصد گفتند به ترامپ رای خواهند داد و یک درصد هم ابراز تردید کردند. 

به گزارش وبگاه خبری «آکسیوس»، سخنگوی ترامپ یکشنبه شب در بیانیه‌ای ایمیلی گفت نتایج این نظرسنجی منعکس‌کننده نتایج قبلی بود مبنی بر این که رئیس‌جمهور قبلی ساکن فعلی کاخ سفید را در انتخابات شکست خواهد داد. 

در این نظرسنجی ۵۲ درصد گفتند ترامپ قدرت ریاست‌جمهوری بیشتری در صورت انتخاب مجدد نسبت به دور قبل خواهد داشت و همزمان ۷۵ درصد گفتند اگر این اتفاق بیفتد، اتفاق بدی خواهد بود. 

پایان پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول