اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تحقق ۲۰۰ درصدی صدور سند برای واحدهای روستایی سلطانیه

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: روستاییان می‌توانند از اسناد ملکی خود به عنوان وثیقه دریافت تسهیلات بانکی استفاده کنند.

تحقق ۲۰۰ درصدی صدور سند برای واحدهای روستایی سلطانیه

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، رضا خواجه‌ای، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در سال جاری در زمینه صدور سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی شهرستان سلطانیه با رشد قابل توجهی مواجهه بوده‌ایم، اظهار کرد: در سال جاری در زمینه صدور سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی در این شهرستان، رشد ۲۰۰ درصدی داشته‌ایم، که این نشان از تلاش مستمر و شبانه‌روزی همکاران این مجموعه و تعامل گسترده با اداره ثبت اسناد و املاک است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان افزود: طبق برنامه ابلاغی، مقرر بود تعداد ۳۲۰ فقره سند مالکیت برای واحدهای مسکونی روستایی سلطانیه طی سال جاری صادر شد که تنها در ۶ ماهه نخست سال جاری، ۶۴۲ فقره پرونده متقاضیان به اداره ثبت اسناد ارسال شده و برای این تعداد سند صادر شده است.

وی اعطای سند به واحدهای مسکونی روستایی را فرصتی برای ماندگار شدن روستاییان در روستاها و کاهش مهاجرت، قانونی شدن معاملات و کاهش اختلافات ملکی برشمرد و گفت: علاوه بر این مزایا، سندار کردن اراضی روستایی باعث می‌شود روستاییان از اسناد ملکی خود به عنوان وثیقه برای دریافت انواع تسهیلات بانکی استفاده کنند.

خواجه‌ای از اجرای ۲۲ پروژه طرح هادی در روستاهای این شهرستان با اعتباری بیش از  ۷۱ میلیارد ریال خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد روستاهای در جریان، برای اجرای آسفالت، ۱۴  روستا به مساحت ۴۴ هزار متر مربع است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان خاطر نشان کرد: تهیه نقشه گسل‌های شهرستان سلطانیه و تقسیم بندی روستاها بر اساس ( پر خطر و خطر پذیر )، رشد قابل توجه میزان مشارکت متقاضیان روستایی و شهری در مورد میزان جذب تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی، احداث واحدهای مسکونی در قالب مجموعه سازی و به‌صورت تجمیعی و احداث پروژه ۲۴ واحدی نهضت ملی مسکن با پیشرفت ۱۵ درصدی، از جمله موارد مهم در راستای محرومیت زدایی و توسعه روستاهای این شهرستان به شمار می‌آید.

پایان پیام/۷۳۰۰۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول