اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

۱۱۶ هکتار زمین تا آغاز عملیات آبگیری سد بلوبین تملک می‌شود

مدیر عامل آب منطقه‌ای زنجان از پیشرفت ۷۶ درصدی سد بلوبین خبر داد و گفت: ۱۱۶ هکتار زمین تا آغاز عملیات آبگیری سد بلوبین تملک می‌شود.

۱۱۶ هکتار زمین تا آغاز عملیات آبگیری سد بلوبین تملک می‌شود

اکبر باقری، مدیرعامل آب منطقه‌ای زنجان در گفت‌و‌گو با فارس با اشاره به پیشرفت ۷۶ درصد سد بلوبین اظهار داشت: تاکنون برای این سد اعتباری بالغ بر ۳۳۹ میلیارد تومان هزینه شده است و ۹۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز برای اتمام آن مورد نیاز است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای زنجان افزود: ۱۱۶ هکتار زمین تا آغاز عملیات آبگیری سد بلوبین تملک می‌شود.

وی با بیان اینکه این سد ۲۹ میلیون مترمکعب حجم مخزن و ۱۷.۵ میلیون مترمکعب حجم آب تنظیمی دارد، افزود: از این میزان ۳.۵ میلیون مترمکعب برای شرب، ۶ میلیون مترمکعب بخش صنعت، ۱.۶۴ میلیون مترمکعب حقابه‌های پایین دست و ۶ میلیون مترمکعب برای محیط زیست در نظر گرفته شده است.

باقری بیان داشت: این سد از نوع سنگریزه‌ای با هسته رسی، دارای ارتفاع از بستر رودخانه ۵۷ متر، حجم کل مخزن سد ۵۴ میلیون مترمکعب طول تاج ۳۲۰متر و عرض تاج آن ۱۲ متر است.

گفتنی است سد بلوبین در ۱۸ کیلومتری شهرستان ایجرود قرار دارد و هدف از احداث آن، تامین آب شرب و صنعت در شهرهای زرین آباد و حلب و ۹۲ روستا در این شهرستان است.  

پایان پیام/۷۳۰۲۱/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول