اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

سوال از وزیر کار درباره سودآور نبودن پالایشگاههای زیر مجموعه

نماینده ملایر در مجلس از سؤال از وزیر کار درباره سودآور نبودن پالایشگاههای زیر مجموعه خبر داد و گفت‌: پالایشگاه‌هایی که مربوط به این وزارتخانه است باید سودآورترین پایشگاه‌های کشور باشد.

سوال از وزیر کار درباره سودآور نبودن پالایشگاههای زیر مجموعه

هادی بیگی‌نژاد نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه توانا در خصوص سوال خود از سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که بعدازظهر دوشنبه در جلسه کمیسیون انرژی مجلس مطرح می‌شود، گفت‌: وزارت نفت دارای مجموعه‌ای تحت عنوان شرکت ملی پتروشیمی است و نگاه ما در ابتدا بر این است که تمامی پتروشیمی‌های موجود در کشور ذیل آن‌ها تعریف شده‌اند اما زمان پیگیری متوجه واگذاری آن‌ها به مجموعه‌های شبه دولتی می‌شویم.

وی با بیان اینکه صندق‌های بازنشستگی کشوری نمونه‌ای از مجموعه‌های شبه‌دولتی است، افزود: این مجموعه با جمع‌آوری منابع مالی از مردم، یک مجموعه پتروشیمی در کشور احداث می‌کند و بعد از احداث تمایل به فعالیت‌های اقتصادی داشته تا بتواند به بازنشستگان از این طریق حقوق پرداخت‌کند.

نائب رئیس کمیسیون انرژی با اشاره به مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه‌ها در حوزه پتروشیمی و پالایشگاهی، اظهار کرد: در کشور ما حوزه نفت و گاز و ذیل آن پتروشیمی و پالایشگاه یک صنعت ثروت آفرین است. الان برخی وزارتخانه‌ها دارای پتروشیمی فراوانی هستند اما وزیر مربوطه به این موضوع توجه لازم را ندارد و به عنوان مثال در پتروشیمی گازی سرمایه گذاری می‌کند در حالیکه به نفع کشور کار نکرده است زیرا ما با کسری گاز مواجه هستیم.

وی در پایان ضمن تأکید بر سرمایه‌گذاری در پالایشگاه و پتروشیمی‌های ثروت‌آفرین، عنوان کرد: با توجه به اینکه وزیر کار در سال گذشته عمدتاً نسبت به این موضوع بی توجهی کرده است لذا بنده از وی درخواست طراحی نقشه راهی را دارم تا پالایشگاه‌هایی که مربوط به این وزارتخانه بوده سودآورترین پالایشگاه‌های کشور باشد.

پایان پیام/         

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول