اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

بهسازی 140 مدرسه توسط گروه‌های جهادی آموزشی در استان یزد

دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر هدف قرارگاه جهادی را ارتقای عدالت تربیتی و افزایش دسترسی همه آحاد جامعه به خصوص مناطق محروم به خدمات آموزشی به صورت رایگان دانست و گفت:‌ 140 مدرسه در استان یزد توسط گروه های جهادی آموزش و پرورش بهسازی شدند.

بهسازی 140 مدرسه توسط گروه‌های جهادی آموزشی در استان یزد

محمد علی نژاد حسینیان، دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد اظهار کرد: عدالت تربیتی که از جلوه‌های عدالت اجتماعی مدنظر نظام مقدس جمهوری اسلامی و از تاکیدات مقام معظم رهبری است به جز با استفاده از گروه‌های نهادی و خیریه‌ها و سازمان‌های جهادی امکان پذیر نیست.

وی افزود: در زمینه بی عدالتی آموزشی و تربیتی که در سطح کشور است به جز با فعالیت‌های جهادی و سازمان‌های انقلابی و بسیج و سپاه امکان عدالت آموزشی وجود ندارد.

دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی با اشاره به سومین هدف کلان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: به منظور اجرایی نمودن سومین هدف سند تحول بنیادین که تحت عنوان قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در سطح استان با اهداف متفاوتی و با الهام از سند تحول مردمی به استانهای سراسر کشور در تاریخ ۱۴۰۱/۲/۱۲ ابلاغ شد که هدف این قرارگاه ارتقای عدالت تربیتی و افزایش دسترسی همه آحاد جامعه به خصوص مناطق محروم و روستاها و مناطق حاشیه ای و مناطق مرزی به خدمات نهاد آموزشی در کشور است.

حسینیان تصریح کرد: در ذیل این قرارگاه دو طرح بزرگ در سراسر کشور و در استان یزد که یکی از این طرح‌ها طرح شهید روح الله عجمیان با هدف بهسازی و شاداب سازی مدارس کم برخوردار و محروم کشور در حال اجرا می باشد.

وی ادامه داد: در این طرح نیروهای جهادی و مردمی و معلمان و دانش آموزان با حمایت دستگاه‌های پشتیبان از جمله قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و سازمان نوسازی مدارس اقدام به بهسازی و شاداب سازی مدارس کم برخوردار می‌کنند.

دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی به فعالیت‌های این طرح اشاره کرد و گفت: فعالیتهای در حال انجام در این طرح شامل تعمیرات جزیی مدارس از قبیل تعمیر میز و تخته ، ایزوگام و رنگ آمیزی دیوارها و ایجاد حیاطی پویا و با نشاط است.

حسینیان خاطرنشان کرد: طرح شهید عجمیان در ۵۷ محله و در ۴۰۰ مدرسه کم برخوردار استان از اوایل خرداد امسال آغاز شد که از این تعداد ۳۷۸ مدرسه در کل استان شناسایی و توسط مدیران در سامانه اتناب ثبت شد که در مرحله اول ۹۵ مدرسه با اعتباری بالغ بر ۲۰ میلیون تومان که به حساب مدارس واریز شده بود اقدام به شاداب سازی و رنگ آمیزی مدارس کم برخوردار کردند.

وی تاکید کرد: چون زمان فعالیت این طرح تا پایان شهریور ماه است بقیه مدارس کم برخوردار و محروم استان نیز تحت پوشش قرار می‌گیرند.

حسینیان در ادامه به طرح شهید حسین پور جعفری با هدف منزلت و حمایت از دانش آموزان بی بضاعت مدارس کم برخوردار اشاره کرد و گفت: سهمیه استان یزد در این طرح ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر بوده که از این تعداد ۶۰۰۰ هزار دانش آموز بی بضاعت در استان شناسایی و در سامانه اتناب ثبت شده اند.

دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی به اقلام نیازمند این گروه از دانش آموزان اشاره کرد و گفت: نیازمندی های این گروه از دانش آموزان شامل لوازم التحریر و پوشاک و کتاب و هزینه های درمان است که تا پایان شهریور ماه در اختیار مدارس کم برخوردار قرار میگیرد تا در اختیار دانش آموزان بی بضاعت قرار دهند.

حسینیان با بیان این‌که دانش آموزان و فرهنگیان جهادی استان یزد در قالب ۳۰۶ گروه جهادی مشغول به ارائه خدمات مختلف در سطح مدارس استان هستند، گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده ۱۴۰ مدرسه توسط گروه های جهادی استان یزد بهسازی و برای سال تحصیلی جدید آماده خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم تا نیازهای دانش آموزان در قالب بسته‌های حمایتی تا پایان شهریور ماه در اختیار آنها قرار بگیرد تا با حمایت دولت بتوانیم حداقل اختلاف در زمینه بی عدالتی آموزشی را کمتر کنیم.

پایان پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول