اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

همدانی: خواب مانده‌ایم اما حریفان آسیایی به سرعت نور پیشرفت می‌کنند

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: ما خواب مانده‌ایم اما حریفان آسیایی به سرعت نور در حال پیشرفت هستند.

همدانی: خواب مانده‌ایم اما حریفان آسیایی به سرعت نور پیشرفت می‌کنند

ستار همدانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد حذف تیم ملی امید از رقابت‌های انتخابی المپیک، اظهار داشت: در فوتبال پایه و بحث تیم‌ ملی امید برنامه نداریم. نمی‌توانیم در یک ماه تیمی را جمع کرده و انتظار داشته باشیم بهترین نتایج را بگیریم. فرصت‌های بسیار زیادی را برای انتخاب سرمربی از دست دادیم و به همین دلیل پس از حضور رضا عنایتی در تیم امید، انتظار داشتم به راحتی حذف شویم. این اتفاق هم به سوء مدیریت بازمی‌گردد زیرا مدیران ما به خوبی احساس مسئولیت نمی‌کنند و دنبال این نیستند تا فوتبال و تیم امید شکل بگیرد. در فوتبال زمان مهم‌ترین بحث است اما اصلا توجهی به آن نداریم.

* ازبکستان تنها رقیب ما بود اما می‌توانست جای یک گل با 5-4 گل ایران را ببرد

وی افزود: درحالیکه ما خواب هستیم، رقیبان ما با آگاهی کامل کار می‌کنند. به همین دلیل توسعه خوبی دارند و جایگاه‌شان را تثبیت می‌کنند. این مشکلات همیشه برای تیم امید ما وجود دارد. از لحاظ فنی نیز شاید جدیت و شرایط روحی و روانی لازم برای این تیم وجود نداشت تا بتواند از بازی با ازبکستان رد شود. در این مسابقه خیلی بد بودیم و ممکن بود به جای یک گل، 5-4 گل دیگر هم بخوریم. بردن تیم‌هایی مثل افغانستان و هنگ کنگ برای ما قابل توجه نیست. در این گروه فقط ازبکستان رقیب ما بود که باید این تیم را می‌بردیم اما این اتفاق نیفتاد و حذف شدیم.

* تمام مشکلات به عنایتی بازنمی‌گردد اما او هم مقصر است

کارشناس فوتبال کشورمان درمورد نقش رضا عنایتی در حذف تیم امید، عنوان کرد: عنایتی زمانی انتخاب شد که فرصت زیادی را از دست داده بودیم. ای کاش به جای معطل کردن، زودتر سرمربی امیدها را انتخاب می‌کردیم تا بتواند برنامه‌های خودش را بهتر پیاده کند. او نیز در این زمان نمی‌توانست کار زیادی را پیش ببرد. البته از طرفی وقتی این مسئولیت را قبول کرده به عنوان سرمربی مقصر است و باید پاسخگو باشد. می‌توانست در همین مدت زمان کوتاه نیز تمهیدات مثبتی در نظر بگیرد که چنین اتفاقی را ندیدیم. البته مشکلات ریشه‌ای تیم امید تنها به عنایتی بازنمی‌گردد و بیشتر از اینکه او را مقصر بدانیم، باید به مدیران فوتبال کشورمان ایراد بگیریم.

* با این روند خیلی از قافله عقب می‌مانیم

همدانی درخصوص تاثیر دیدار با بلغارستان و آنگولا در آماده سازی تیم ملی بزرگسالان برای جام ملت‌های آسیا، گفت: هرکس جای امیر قلعه‌نویی باشد، سعی دارد با توجه به شرایط موجود کارش را پیش ببرد. از لحاظ سیاسی مشکلاتی داریم و نمی‌توانیم با تیم‌های بزرگ و صاحب نام دنیا بازی دوستانه برگزار کنیم. به همین دلیل باید از همین داشته‌های خود استفاده کنیم. به قول سرمربی تیم ملی بازی  کردن با این حریفان بهتر از بازی نکردن است. البته باید فکری کرد زیرا الان در آسیا تیم‌هایی مثل ژاپن، عربستان، استرالیا، کره جنوبی، قطر و ازبکستان واقعا به سرعت نور در حال پیشرفت و توسعه هستند. اگر به این شکل کار خود را ادامه بدهیم، ممکن است از قافله خیلی عقب بمانیم.

* توانایی فردی بازیکنان هم باید در قالب کار تیمی قرار بگیرد

وی با اشاره به اینکه دیدار با آنگولا را ندیده است، درمورد شرایط فنی تیم ملی در بازی با بلغارستان، توضیح داد: در این مسابقه عملکرد خوبی داشتیم. کاری به ضعیف یا قوی بودن بلغارستان ندارم. برخی مواقع می‌خواهید در بازی‌های تدارکاتی اهداف تاکتیکی خود را مرور کنید که این کار را در این بازی انجام دادیم. جدا از پیروزی در خانه حریف، فرصت‌های زیادی هم از دست دادیم و سرعت بازی ایران بالا بود. ‌بچه‌ها خوب همدیگر را پیدا کرده و کارهای ترکیبی خوبی انجام دادند. شاید برخی اعتقاد دارند خلاقیت فردی بازیکنان در این مسابقه حاکم بود اما آنها هم جزئی از یک تیم هستند و توانایی‌شان باید در قالب تاکتیکی تیم به کار گرفته شود که در بازی با بلغارستان به خوبی این کار انجام شد.

* نباید برای تیم ملی بار روانی ایجاد کنیم

بازیکن پیشین تیم ملی درمورد شانس قهرمانی شاگردان قلعه‌نویی در جام ملت‌ها، اظهار داشت: باید بپذیریم رقیبان ما خیلی پیشرفت کرده‌اند. نمی‌توانیم این موضوع را نادیده بگیریم. کار تیم ملی خیلی سخت است. نشد ندارد اما برخی مواقع رقابت عادلانه نیست. هرچند بازیکنان بسیار خوبی داریم که توانایی فنی بالایی داشته و در تیم‌های خوب دنیا بازی می‌کنند اما ژاپن و کره جنوبی هم چنین بازیکنانی دارند. عربستان هم ستارگان بزرگ دنیا را به لیگ خودش آورده و بازیکنان خودش در کنار این نفرات پیشرفت می‌کنند. در مجموع نباید روی تیم ملی بار روانی ایجاد کنیم. بلکه باید اجازه بدهیم این تیم توانمند که کادرفنی خوبی هم دارد، کار خودش را پیش ببرد. نکته خوب اتحاد و همدلی در تیم ملی است ولی این امر تنها فاکتور موفقیت نیست و باید خیلی اتفاقات دست به دست هم بدهد تا این تیم موفق شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول