اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

استقبال 6.5 میلیون خانوار از طرح کالابرگ الکترونیکی

معاون امور رفاهی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از استقبال 6.5 میلیون خانوار از طرح کالابرگ الکترونیکی‌ خبر داد.

استقبال 6.5 میلیون خانوار از طرح کالابرگ الکترونیکی

علیرضا عسکریان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد طرح جدید خرید اینترنتی کالاهای مشمول کالابرگ اظهار داشت: خرید‌ اینترنتی کالاهای مشمول کالابرگ، مانند سایر خریدهای دیگر اینترنتی کالاهایی انجام می‌شود و هنگام اتمام مرحله خرید، از خریدار سؤال می‌شود که آیا تمایل دارد از اعتبار کالابرگ استفاده کند، که اگر دکمه بله را فشار دهد، از اعتبار کالابرگ در خرید اینترنتی هم می‌تواند استفاده کند.

وی گفت: در حال حاضر 5 دهک کم‌درآمد جامعه شامل حدود 41 تا 43 میلیون نفر تحت پوشش طرح کالابرگ الکترونیکی قرار دارند؛ ما با یک فروشگاه بزرگ اینترنتی ارتباط گرفته‌ایم که خرید اینترنتی کالابرگ هم از این طریق امکان پذیر است و تا آخر هفته فروشگاه‌های اینترنتی دیگر هم به این طرح اضافه می‌شوند.

معاون امور رفاهی وزیر تعاون اضافه کرد: فروشگاه‌های اینترنتی در صورت تمایل می‌توانند نرم‌افزار فروش خود را به سامانه کالابرگ الکترونیکی متصل کنند و نرم‌افزارهای آنها باید با سوئیچ کالابرگ الکترونیک هماهنگ شود؛ ثبت‌نام از آنها انجام‌ و با آنها ارتباط برقرار می‌شود و خود ما نرم‌افزار کالابرگ را به نرم‌افزارهای آنها متصل می‌کنیم؛ بدین ترتیب مردم می‌توانند همان گونه که کالاهای معمولی را از طریق اینترنت خریداری می‌کنند، کالاهای مشمول کالابرگ الکترونیکی را هم از این طریق می‌توانند خریداری کنند.

عسکریان در مورد استقبال مردم از طرح کالابرگ الکترونیک بعد از پیوستن دو دهک 4 و 5 به این طرح اظهار داشت: در یک ماه اخیر که دو دهک جدید اضافه شدند، 1.3 میلیون خانوار از این طرح استقبال کردند و با توجه به اجرای طرح که از ابتدا به صورت پایلوت انجام شده بود، در مجموع تاکنون 6.5 میلیون خانوار از طرح کالابرگ الکترونیکی در سراسر کشور استفاده کرده‌اند.

وی اضافه کرد: میزان استقبال خانوارها با اضافه شدن دو دهک نسبت به دوره قبلی و مشابه، چهار برابر افزایش یافته است.

به گفته عسکریان تاکنون 120 هزار فروشگاه در سراسر کشور به طرح کالابرگ متصل شده‌اند؛ همچنین 15 هزار شعب فروشگاه‌های زنجیره‌ای که در مجموع 135 هزار فروشگاه و شعبه شامل می‌شود، متصل هستند.

به گفته معاون امور رفاهی وزیر تعاون، طرح کالابرگ الکترونیکی شامل 11 قلم کالا مانند شیرخام، ماست، پنیر، مرغ و تخم‌مرغ، قند و شکر، روغن، برنج، گوشت قرمز، حبوبات و ماکارونی است که این کالاها استاندارد بوده و به قیمت سال 1401 برای استفاده‌کنندگان از کالابرگ الکترونیک ارائه می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول