اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نوجوان  /  زنگ تفریح

دوست دارید در جشنواره بازی‌های جدی شرکت کنید؟

بازی‌های جدی یا هدفمند، بخشی کلیدی از بازی‌های دیجیتال هستند که ما را در آموزش، تبلیغات، درمان و سایر اهداف جدی یاری می‌کنند.

دوست دارید در جشنواره بازی‌های جدی شرکت کنید؟

به گزارش فارس نوجوان، بازی‌های جدی یا هدفمند (Serious Games)، بخشی کلیدی از بازی‌های دیجیتال هستند که ما را در آموزش، تبلیغات، درمان و سایر اهداف جدی یاری می‌کنند. توسعه این بازی‌ها علاوه بر دانش فنی بازی‌سازی، مستلزم وجود دانش علمی تخصصی در حوزه موردنظر است و بر این اساس، بیش از هر شاخه دیگری در بازی‌سازی، به تحقیق‌ و توسعه و مطالعات دانشگاهی نیاز دارند.

رویداد جامع جایزه بازی‌های جدی، در ششمین دوره خود تلاش کرده است تا با برگزاری سه رویداد جشنواره بازی جدی سال ۱۴۰۲، هکاتون بازی‌های جدی ۱۴۰۲ و سمپوزیوم بازی‌های جدی ۱۴۰۲، زیرساخت‌های علمی و صنعتی را برای توسعه بیش‌ازپیش بازی‌های جدی در کشور فراهم و حلقه‌های توسعه را از تحقیقات دانشگاهی تا تجاری‌سازی محصولات موجود در صنعت تقویت کند.

دبیرخانه SeGaP2023 از تمامی بازی‌سازان و بازی‌پژوهان علاقه‌مند به تولید و مطالعه در حوزه سرگرمی‌­های جدی دعوت به عمل می‌آورد تا به این جمع بزرگ بپیوندند و به‌عنوان عضوی از این شبکه همکاری در تولید مقالات، بازی‌ها و به‌­اشتراک‌­گذاری تجربیات مشارکت کنند.

اهداف این دوره از رویداد شامل «تمرکز ویژه بر ساخت بازی با موضوع مراجعه به کتابخانه‌ها و کتاب»، «تداوم حمایت از تولید و تجاری‌سازی بازی‌های حوزه آموزش، مبتنی بر فناوری‌های برتر، سلامت و درمان
اتصال دانشگاه و صنعت و تقویت رابطه میان این دو در حوزه بازی‌های جدی»، «کمک به توسعه فرصت‌های کسب‌وکار و اشتغال‌زایی»، «شناسایی و حمایت از گروه‌های سازنده بازی‌های جدی با رویکرد توسعه این شاخه از صنعت»، «تحول در نظام‌های آموزشی، تبلیغاتی، درمانی، اجتماعی و... که امکان استفاده از بازی را دارند»، «الگوسازی برای جوانان در زمینه توسعه بازی‌های جدی با معرفی و حمایت از بازی‌سازان فعال» و «ترویج نگاه کارآمد به مقوله بازی در میان سیاست‌گذاران، مصرف‌کنندگان و سایر مخاطبان صنعت» است.

مشابه سال‌های گذشته، در این دوره نیز جایزه بازی‌های جدی میزبان آثار تولید شده در این زمینه است. صاحبان اثر می‌توانند بازی خود را (نسخه جدید یک بازی یا نسخه به‌روزرسانی شده بازی در دوره‌های قبل جشنواره) نهایتا تا روز جمعه مورخ ۵ آبان‌ماه ۱۴۰۲ برای دبیرخانه جایزه ارسال کنند. پس از دریافت آثار ارسالی، بازی‌های جدی در سه مرحله مورد داوری تولید، داوری تجاری و داوری علمی قرار می‌گیرند و پس از بررسی‌های داوران، تیم‌های منتخب برای فینال، به ارائه دستاوردهای خود خواهند پرداخت. در مجموع بیش از ۴ میلیارد تومان جایزه در انتظار برندگان این بخش خواهد بود. 

اما جایزه

بازی جدی سال برنده جایزه بزرگ ۲۵۰ میلیون ریالی بنیاد خواهد بود.
فینالیست‌های جشنو اره مجموعا تا سقف ۲۵۰ میلیون ریال جایزه دریافت خواهند کرد.
بازی‌های جدی دانشگاهی منتخب مجموعا  تا سقف ۱۵۰ میلیون ریال جایزه دریافت خواهند کرد.
بازی جدی برگزیده بخش بین‌الملل جشنواره تا سقف ۱۵۰۰ یورو به بازی‌سازان غیرایرانی تعلق خواهد گرفت. 
بازی‌هایی که در دوره‌های قبلی رویداد شرکت کرده‌اند، در صورت به‌روزرسانی بازی خود می‌توانند مجددا در بخش بهترین به‌روزرسانی شرکت و شانس خود را برای برنده شدن جایزه ۱۰۰ میلیون ریالی امتحان کنند.
به شکل ویژه منتخبین به‌منظور دریافت تسهیلات تجاری‌سازی، تبلیغات و یا کمک هزینه تولید بازی از سوی بنیاد مدنظر قرار خواهند گرفت.
به شکل ویژه امسال دبیرخانه رویداد مجموعا تا سقف ۱۲۰ میلیون ریال جایزه برای بازی‌های جدی در حوزه جهان مجازی و NFT تدارک دیده است. 

برای شرکت در بازی‌های جدی، این آدرس را کلیک کنید: https://survey.porsline.ir/s/dyXxkDQ 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        همراه اول