اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

وانت‌بارها ملزم به دریافت بارنامه هستند

رئیس اداره کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: با هدف ساماندهی حمل و نقل کالا، دریافت بارنامه برای تردد وانت‌بارها در محورهای برون‌شهری الزامی است.

وانت‌بارها ملزم به دریافت بارنامه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، غلامرضا کرمی، رئیس اداره کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور اجرایی قوانین و مقررات حمل و نقل کالا و ساماندهی وانت‌بارها، جابه‌جایی بار در جاده توسط وانت‌بارها با دریافت بارنامه انجام می‌شود.

رئیس اداره کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان افزود: در حال حاضر، وظیفه سامان‌دهی وانت‌بار‌ها برای حمل بار در جاده‌ها به راهداری و حمل و نقل جاده‌ای واگذار شده که تاکنون ۲ هزار وانت‌بار از طریق صدور کارت هوشمند ساماندهی شده است.

وی تصریح کرد: اگر قرار باشد وانت‌بارها در محورهای برون‌شهری اقدام به حمل بار کنند، باید نسبت به دریافت بارنامه الکترونیکی شرکت‌های حمل و نقل جاده‌ای و یا ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اقدام کنند.

کرمی با بیان این مطلب که عامل وقوع بیش از ۱۰ درصد تصادفات جاده‌ای منجر به فوت، وانت‌بارها هستند، افزود: صدور بارنامه برای تردد وانت‌بارها و ملزم شدن به دریافت معاینه فنی می‌تواند در کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای و افزایش ضریب ایمنی تردد وانت‌بارها تاثیرگذار باشد.

رئیس اداره کالای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ادامه داد: در راستای ساماندهی وانت‌بارها که امری ضروری است، سعی کرده‌ایم با در نظر گرفتن حداقل هزینه‌ها و مدارک، شرایط تسهیل شود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر همه شرکت‌های حمل و نقل دارای مجوز این امکان را دارند تا در راستای سهولت دسترسی ناوگان وانتی، بارنامه صادر کنند.

کرمی افزود: تاکنون چند متقاضی دریافت مجوز اختصاصی شرکت حمل و نقل سبک برای وانت‌بارها تقاضای خود را ارائه کرده‌اند و در مرحله طی تشریفات جبرای اخذ پروانه فعالیت شرکت حمل و نقل ویژه وانت‌بار هستند.

پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول