اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

واکنش بنیادی‌فر به قضاوت در جام ملت‌ها و معرفی هاشمی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان

داور ایرانی حاضر در جام ملت‌های آسیا به قضاوت در این مسابقات واکنش نشان داد.

واکنش بنیادی‌فر به قضاوت در جام ملت‌ها و معرفی هاشمی به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان

موعود بنیادی‌فر در گفت‌و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد انتخاب خودش، سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم به عنوان تیم داوری ایران برای قضاوت در جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: این موضوع حاصل لطف خدا، تلاش‌های خودم، حمایت فدراسیون فوتبال، مهدی تاج، هیأت رئیسه، کمیته  داوران، دپارتمان داوری و دبیرکل فدراسیون فوتبال است. همه مسائل و حمایت‌ها دست به دست هم داد تا چنین اتفاقی بیفتد. باید از همه دوستان تشکر کنم. تلاش‌های لازم و مدرکی که باید در مورد VAR می‌گرفتم و لازمه حضور در مسابقات بود اخذ شد. امیدوارم با حضور ما در جام ملت‌های آسیا اتفاقاتی خوبی برای فوتبال و جامعه داوری کشور بیفتد.

* کلاس‌های آمادگی برای داوران ایرانی 

وی در مورد حضور 35 داور و 39 کمک‌داور آسیایی در این مسابقات و رقابت برای قضاوت در جام ملت‌ها خاطرنشان کرد: مسلما همین‌طور است. البته باید قبل از جام ملت‌ها کلاس‌های آمادگی را پشت سر بگذاریم. اواخر مهر کلاس حدود یک هفته‌ای فقط برای داوران وسط در مالزی برگزار می‌شود. پیش از جام ملت‌ها نیز قطعا باید در یک تا دو کلاس دیگر شرکت کنیم و تست‌های لازم را پشت سر بگذاریم. امیدوارم برای من و کمک‌هایم اتفاقات خوبی بیفتد.

* افزایش تعداد داوران جام ملت‌ها طبیعی است

داور ایرانی حاضر در جام ملت‌ها در خصوص اینکه با توجه به تعداد بازی‌های این رقابت‌ها، آیا از همه داوران استفاده خواهد شد، عنوان کرد: ۲ داور استندبای نیز در کنار 35 داور منتخب در لیست AFC قرار دارند. البته با توجه به افزایش تعداد تیم‌ها و بازی‌های جام ملت‌ها، افزایش تعداد داوران طبیعی است‌. از برخی نفرات هم به عنوان داور وسط و هم داور VAR استفاده می‌شود. فکر نمی‌کنم با توجه به تعداد بازی‌ها و استفاده از این سیستم، تعداد داوران زیاد باشد. باید دید در آینده در مورد تعداد قضاوت‌های من چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.

* حضور فغانی در جام ملت‌ها برای ایران هم افتخار دارد

بنیادی‌فر در مورد حضور علیرضا فغانی به عنوان یک داور استرالیایی در این تورنمنت، توضیح داد: فغانی از باتجربه‌ترین و بزرگترین داوران آسیایی است. حضور او قطعا می‌تواند به این مسابقات سخت و سنگین کمک کند. اطمینان دارم شرایط خوبی برای قضاوت در مهمترین بازی‌های تورنمنت دارد و به کیفیت مسابقات و تیم‌ها کمک خواهد کرد. هرچند از طرف استرالیا معرفی شده اما همچنان یک ایرانی است و حضورش در جام ملت‌ها مانند گذشته برای کشورمان جای افتخار دارد.

 * با ورود VAR به ایران داوران با خیال راحت از ورزشگاه خارج می‌شوند

وی در واکنش به استفاده از VAR اجاره‌ای در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی تهران و اصفهان و اینکه چقدر امیدوار است به زودی در بازی‌های لیگ برتر از این سیستم استفاده شود، اظهار داشت: این سیستم قرار است برای لیگ قهرمانان به ایران بیاید. هر چند در مورد ورودش به لیگ برتر تاریخ دقیقی مشخص نیست، اما جمیع جهات نشان می‌دهد فدراسیون تلاش می‌کند هر چه زودتر این اتفاق بیفتد و ما هم به این موضوع امیدواریم. تلاش‌های فدراسیون نشان می‌دهد عزمش جدی است. با ورود VAR همه و در رأس آن داوران فوتبال کشورمان منتفع می‌شوند زیرا هم برای داوران بین‌المللی ایران مثمرثمر و کمک‌کننده خواهد بود و هم به بازی‌های لیگ نیز کمک شایانی خواهد کرد. در آن حالت اگر داوران هم اشتباهی داشته باشند، می‌توانند آن را اصلاح کرده و با خیال راحت از ورزشگاه خارج شوند.

* هاشمی با ورزش حرفه‌ای و ورزشکاران عجین است

مدیرکل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری در مورد معرفی کیومرث هاشمی به مجلس شورای اسلامی برای تصدی پست وزیر ورزش، تصریح کرد: ابتدا باید از زحمات حمید سجادی در طول دوران وزارتش تشکر کنم. هاشمی از جنس ورزش است و این بحث را کاملا درک می‌کند. از پائین‌ترین سطوح اداره‌های ورزش و جوانان خودش را به درجات بالا رسانده و آشنایی زیادی با ساختار ورزش و جوانان دارد. نکته دوم این است که او در بالاترین سطح ورزش کشور مثل معاونت وزیر، رئیس کمیته ملی المپیک و سرپرست فدراسیون فوتبال کار کرده و کاملا با ورزشکار، ورزش حرفه‌ای و قهرمانی عجین است. 

* انتخاب هاشمی به عنوان وزیر ورزش تحول عظیمی ایجاد خواهد کرد

بنیادی‌فر ادامه داد: این تجربیات و شرایط خیلی به هاشمی کمک خواهد کرد. ان‌شاءالله دوشنبه هفته آینده نیز با رأی مثبت و نظر قاطع اکثر نمایندگان مجلس به عنوان وزیر ورزش انتخاب خواهد شد و رأی اعتماد خیلی خوبی می‌گیرد. قطعا با انتخاب هاشمی تحول عظیم و خیلی خوبی در سطح ورزش کشور ایجاد خواهد شد. او در مدت سرپرستی‌اش هم از لحاظ تأمین اعتبارات و هم در بحث زیرساخت‌ها خیلی کمک کرده و به عنوان یک مدیرکل نتایج این اقدامات را خیلی خوب لمس می‌کنم. 

وی اضافه کرد: جدیت و  پیگیری‌های هاشمی نشان می‌دهد با انگیزه خوبی وارد وزارت ورزش شده و با توجه به همین موضوع کمک خواهد کرد تا ورزش و جوانان کشور به جایگاه اصلی‌اش می‌رسد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول