اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دانشگاه

خسرویان: نیاز به بازنگری در حکمرانی آموزش عالی کشور داریم

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: ما نیاز به یک بازنگری و بازتولید در حکمرانی آموزش عالی کشور داریم، در حوزه سیاستی، قانون‌گذاری و اجرا باید بازآرایی کنیم.

خسرویان: نیاز به بازنگری در حکمرانی آموزش عالی کشور داریم

عرفان خسرویان رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس،گفت: پیشاپیش آغاز سال تحصیلی را به همه دانشجویان عزیز ایران در همه دانشگاه‌ها تبر یک می‌گویم و ما هم با آغاز سال تحصیلی جدید برنامه‌های مختلف نشاط‌آفرین را در نظر گرفته‌ایم، برنامه‌ها در سطح استان‌ها طراحی شده و پیشواز، اردو و مراسم را در نظر گرفتیم و به امید خدا مراسم خوبی برای استقبال از دانشجویان برنامه ریزی شده است.

وی افزود: ما نیاز به یک بازنگری و بازتولید در حکمرانی آموزش عالی کشور داریم، در حوزه سیاستی، قانون‌گذاری و اجرا باید در سطح کشور بازآرایی کنیم که خیلی از مسائل در ارتباط با بحث اشتغال فارغ‌التحصیلان، نیاز صنایع و میزان مصائب کشور است، به صورت سیستماتیک در کشور است را در بر می‌گیرد.

* مهاجرت، چالش امروز دانشگاهیان

خسرویان ادامه داد: یکی از چالش‌هایی که امروز در فضای دانشگاه وجود دارد، بحث مهاجرت فارغ‌التحصیلان است و یکی از مسائلی که می‌تواند در این حوزه کمک کند تسهیل در قوانین برای جذب و استخدام نخبگان و تسهیل در سکو‌های کسب‌و‌کار و اشتغال فارغ‌التحصیلان است.

وی تاکید کرد: باید امکاناتی فراهم شود تا دانشجویان از وام‌های اشتغال و زیر‌ساخت و قوانینی که در حوزه‌های مرتبط با نخبگان وجود دارد، استفاده کنند و ما فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را معطل بروکراسی‌های رایج در حوزه‌های دانشگاهی نکنیم، قطعا فارغ‌الحصیلان می‌خواهند در کشور خودشان به کار بپردازند.

خسرویان در پایان خاطر نشان کرد: در این راه نیازمند سرمایه‌گذاری‌های بیشتری در حوزه‌های هایتک هستیم تا زمینه فراهم شود و فارغ‌التحصیلان برای ادامه راه شغلی خودشان مجبور به مهاجرت نشوند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول