اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

مسکن، قصه پر غصه و دغدغه نمایندگان مجلس

مسکن قصه پر غصه ای که امروز در ذهن مردم ایجاد شده صدای نمایندگان زیادی را همراه خود دارد. صدایی که از مردم به گوش دولت میرسد.

مسکن، قصه پر غصه و دغدغه نمایندگان مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی توانا، مشکل مسکن که از دل آن مشکلات زیادی پرورش پیدا میکند امروزه از مطالبات جدی مردم است.

مردم که صدای خودشان را یا از طریق نمایندگان به گوش مسئولین میرسانند یا در سامانه فارس من خبرگزاری فارس ثبت میکنند با مشکلات متعددی در حوزه مسکن از جمله درخواست افزایش مبلغ وام مسکن، کاهش اقساط و سود وام مسکن، امتناع بانک ها از پرداخت وام مسکن، جلوگیری از ساخت خانه های 25 متری و ...رو به رو هستند.

از این رو نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در تذکرات کتبی و شفاهی  خودشان در صحن علنی مجلس بارها متذکر موضوعات مذکور به دولت شدند.

به عنوان مثال علیرضا سلیمی نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به دولت گفت: طبق قانون اساسی باید مسکن متناسب در اختیار افراد قرار گیرد و مجلس نیز قانون جهش تولید مسکن را داشت که روی زمین مانده است و با وجود اینکه قانون بانک ها را مکلف به ارائه وام مسکن کرده است به از ما بهتران وام می دهند اما وام مسکن که الزام قانونی است را اجرا نمی کنند.

همچنین عبدالله ایزد پناه نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس نیز در مصاحبه‌ای از خانه های 25 متری انتقادکرد و گفت: به واقع احداث خانه ۲۵ متری نه با فرهنگ ایرانی اسلامی ما سازگار است و نه چنین چیزی برای مردم مقدور است. مگر ما در کشورمان با این گستردگی و امکانات، زمین کم داریم که بیاییم خانه ۲۵ متری بسازیم.

همینطور حسین جلالی نماینده مردم رفسنجان از بی‌قانونی بانک‌ها در ارائه وام مسکن در تذکر شفاهی امروز خود در صحن مجلس گلایه کرد.

 مجید نصیرائی نماینده مردم فردوس در مجلس هم امروز در صحن مجلس در تذکر شفاهی به دولت از معطل ماندن مردم در حوزه مسکن گفت.

حسین محمدصالحی دارانی نیز به همراه  ۲۵ نماینده به رئیس جمهور درباره ضرورت الزام بانک ها به تسریع و تسهیل در پرداخت وام مسکن ملی تذکر دادند.

همچنین علی حدادی به همراه 27 نفر از نمایندگان به وزیر راه و شهرسازی و رئیس جمهوردر مورد لزوم اطلاع‌رسانی در مورد  مراحل پیشرفت نهضت ملی مسکن تذکر داد.

 اما مطالبات مردم در فارس من نیز در این باره کم نیست.

فقط کافی است نگاهی به صفحه فارس من بیاندازید و مطالبات مردم را در آنجا بخوانید و یا حتی می‌توانید مطالبات خودتان را ثبت کنید و به گوش مسئولین برسانید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول