اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بوشهر

دریابیگی؛ فرمانده‌ای که همدست انگلیس شد+ فیلم

کم نیستند شخصیت‌هایی که در راستای سیاست انگلیسی عمل می‌کردند و نکته قابل‌ تأمل آن است که وجه اشتراک همهٔ جاسوسان انگلیسی تطهیر کردنشان است؛ یکی از آن‌ها میرزا احمدخان دریابیگی حکمران چند دورهٔ بوشهر است.

دریابیگی؛ فرمانده‌ای که همدست انگلیس شد+ فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس استان بوشهر، احمدرضا دریابیگی، کم نیستند شخصیت‌هایی که علی رغم خدماتی که به کشور داشتند اما در راستای سیاست انگلیسی عمل می‌کردند و نکته قابل‌ تأمل آن است که وجه اشتراک همهٔ ‌آنها تطهیر انگلیس است؛ یکی از آن‌ها میرزا احمدخان دریابیگی حکمران چند دورهٔ بوشهر است.

دریابیگی فارغ‌التحصیل رشته‌های نظام و مهندسی از مدرسه دارالفنون بود که بعدها مدرسه سعادت بوشهر را پایه گذاری کرد. وی نخستین‌بار در زمان ناصرالدین‌ سلطان قاجار، به‌عنوان فرمانده‌ی نیروی‌دریایی نوین ایران در خلیج‌فارس منصوب شد و اولین یونیفرم نیروی دریایی را طراحی کرد.

اما این همه ماجرا نیست؛ میرزا احمدخان دریابیگی حکمران چند دورهٔ بوشهر است که به روایت مشاهیر مقاومت استان بازیگری در راستای منافع بریتانیا بوده است که در ادامه به آن می‌پردازیم.

 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول