اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

توصیه آل‌هاشم به هنرمندان و اهالی سینما

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: هنرمندان خود را اسیر سوژه‌های روشنفکری و سیاه نکنند. روایت ساده از خط زندگی و امیدبخش داشته باشند.

توصیه آل‌هاشم به هنرمندان و اهالی سینما

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در نشست صمیمی جمعی از فعالان سینمای تبریز با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در سینما ۲۹ بهمن به مناسبت روز سینما اظهار کرد: در تقارن روز تولد مرتضی آوینی با روز سینما چه زیباست که سینما را با عینک آوینی ببینیم و نقد کنیم و لذت ببریم.

وی افزود: مرتضی آوینی از کسانی بود که کوشید نوع جدیدی از سینما را ارائه نماید که متناسب با عرصه های معنوی انقلاب و دفاع مقدس باشد.

 امام جمعه تبریز با بیان اینکه سبک آوینی مبتنی بر حکمت و شهود بود و نام سینمای اشراقی را بر آن گذاشت، گفت:  با پررنگ شدن حضور معنویت در آثار سینمایی، گونه های جدیدی با عناوینی مختلف همچون سینمای دینی، سینمای معناگرا، سینمای ماورا و سینمای استعلایی یکی پس از دیگری پا به عرصه سینمای ایران نهادند.

وی افزود: سینما از هر وجهی برای ما مهم است. هم به عنوان دانشگاه همگانی با آموزش‌های  متنوع و هم محلی برای تفریح سالم و ارزان است.

آل‌هاشم اضافه کرد: هنرمندان  خود را اسیر سوژه‌های روشنفکری و سیاه نکنند. روایت ساده از خط زندگی و امید بخش داشته باشند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول