اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

تبدیل غارهای تاریخی لرستان به مکان‌های گردشگری

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: تبدیل غارهای تاریخی به مکان‌های گردشگری با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی و میراث فرهنگی نقش مهمی در اقتصاد و اشتغال استان دارد.

تبدیل غارهای تاریخی لرستان به مکان‌های گردشگری

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، احمدرضا دالوند امشب در جلسه کارگروه کارشناسی لرستان با اشاره به اهمیت غارها در بحث گردشگری، اظهار کرد: حدود هزار غار در لرستان شناسایی که تاکنون ۱۶۵ غار تاریخی و پناهگاه صخره‌ای ثبت ملی شده است.

وی بر لزوم حفظ حریم حفاظتی غارها در فعالیت‌های اکتشافی، معدنی و ساخت و سازها تاکید کرد و افزود: غارها و پناهگاه‌های صخره‌ای که در لرستان به ثبت ملی رسیده است باید بر اساس کاربری تفکیک و اولویت‌بندی کنیم تا بنا بر‌اهمیت و شاخص‌هایی که دارند ساماندهی شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بیان کرد: تبدیل غارهای تاریخی به مکان‌های گردشگری با رعایت ضوابط و مقررات زیست محیطی و میراث فرهنگی نقش مهمی در اقتصاد و اشتغال استان دارد.

وی افزود: غارهایی مانند غار قمری خرم آباد که در حوزه شهری واقع هستند، بر اساس نوع کاربری ساماندهی و تبدیل به مراکز گردشگری شوند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول