اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

خواهرخواندگی مناطق آزاد ایران با استان فوجیان چین

سخنگوی منطقه آزاد انزلی با اشاره به خواهرخواندگی مناطق آزاد ایران با استان فوجیان چین گفت: منطقه آزاد انزلی با شرکت چینی طراح و مجری نرم‌افزارهای نسل جدید ماشین آلات خط تولید توافقنامه سرمایه گذاری به ارزش یک میلیون دلار به امضا رساند.

خواهرخواندگی مناطق آزاد ایران با استان فوجیان چین

مهدی کاظمیان سخنگوی منطقه آزاد انزلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرانزلی با اشاره به تفاهم‌های صورت گرفته در سفر  نمایشگاه بین‌المللی CIFIT اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد انزلی با شرکت چینی طراح و مجری نرم افزارهای نسل جدید ماشین آلات خط تولید توافقنامه سرمایه گذاری در این منطقه به ارزش یک میلیون دلار را به امضا رساند.

 

وی به ابراز علاقه برخی شرکت‌های حوزه هوش مصنوعی و رباتیک برای حضور در ایران بیان کرد: یکی از شرکت‌های تولیدکننده ربات‌های هوشمند راهنما در زمینه خدمات گردشگری، برای حضور و معرفی ربات هوشمند خود در فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی جهت آشنایی فعالین اقتصادی بخش خصوصی منطقه و استان گیلان شد.

کاظمیان در پاسخ به اینکه مهمترین دستاورد منطقه آزاد انزلی در نمایشگاه سرمایه گذاری و تجارت چین چه بود بیان کرد: ایفای نقش محوری این سازمان در پیگیری همکاری‌های مناطق آزاد ایران با استان فوجیان چین در قالب خواهر خواندگی یکی از مهمترین دستاوردهای سازمان است که افق های جدیدی برای توسعه همکاری‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور به عنوان اعضای تیم ملی اقتصاد بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران فرآهم خواهد کرد.

سخنگوی منطقه آزاد انزلی با اشاره به مذاکرات انجام شده و عقد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت تولیدکننده دوچرخه و موتورسیکلت برقی گفت: براساس توافق صورت گرفته، شرکت چینی که دارای شریک آسیایی است اقدام به سرمایه‌گذاری به ارزش پنج میلیون دلار جهت ساخت دوچرخه و موتور سیکلت برقی در نخستین منطقه آزاد شمال کشور می‌کند.

در بیست و سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی CIFIT چین، غرفه این سازمان میزبان حدود ۵۰ سرمایه گذار چینی و خارجی حاضر در این رویداد سرمایه گذاری جهانی بود.

پایان پیام/۳۳۸۹

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول