اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پلیس هلند صدها نفر از تظاهرات‌کنندگان فعال محیط زیست را دستگیر کرد

پلیس هلند هزاران فعالان محیط زیست معترض به اختصاص یارانه دولتی به سوخت‌های فسیلی را در مسیر منتهی به شهر «لاهه» دستگیر کرد.

پلیس هلند صدها نفر از تظاهرات‌کنندگان فعال محیط زیست را دستگیر کرد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها روز دوشنبه از بروز ناآرامی‌ در هلند و دستگیری هزاران فعال محیط زیست توسط نیروهای امنیتی و پلیس این کشور اروپایی خبر دادند.

وبگاه شبکه خبری «یورونیوز» گزارش کرد که هزاران فعال محیط زیست روزهای شنبه و یکشنبه در اعتراض به اختصاص یارانه از سوی دولت برای استفاده از سوخت‌های فسیلی، یک بزرگراه در مسیر منتهی به شهر «لاهه» را مسدود کردند. معترضان خشم خود را از میلیاردها یورو یارانه دولتی برای صنایعی که از نفت، زغال سنگ و گاز استفاده می‌کنند، ابراز کردند.

معترضان گفتند که تا حذف یارانه ها  در مسیر می‌مانند و در صورت مداخله پلیس این اقدام ادامه خواهد داشت.پس از چند ساعت، نیروهای پلیس وارد عمل شدند و تلاش کردند مردم را با ماشین‌های آب پاش دور کنند.در جریان این ناآرامی‌ها ۲۴۰۰ نفر توسط پلیس بازداشت شدند.

 

فعالان هلندی محیط زیست خواستار پایان دادن به یارانه سوخت های فسیلی هستند.دولت هلند ده‌ها میلیارد دلار در سال یارانه به صنایعی که از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌کنند، اختصاص  می‌دهد.

 

سازمانی که این تجمع گسترده مردمی را سازماندهی کرد، اعلام کرده تا زمانی که دولت هلند استفاده از بودجه عمومی برای یارانه به صنعت نفت و گاز را متوقف نکند، به اعتراضات ادامه خواهد داد.

هلند اغلب به عنوان یک کشور پیش رو در انرژی‌های تجدید پذیر شناخته می‌شود. اخیرا نیز وزیر آب و هوا و انرژی هلند اذعان کرد که این کشور باید به یارانه‌های فسیلی پایان دهد، اما هیچ جدول زمانی ارائه نکرده است.

خبرگزاری «رویترز» نیز شمار حاضران در این تظاهرات را بیش از ۱۰۰۰۰ نفر اعلام کرد. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول