اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گروسی: پیشرفت‌های هسته‌ای ایران باید در توافقات آتی در نظرگرفته شود

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته است که غرب باید در هرگونه توافق آتی با جمهوری اسلامی، پیشرفت‌های هسته‌ای این کشو را در نظربگیرد.

گروسی: پیشرفت‌های هسته‌ای ایران باید در توافقات آتی در نظرگرفته شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (دوشنبه) در جریان کنفرانس خبری پس از سخنرانی در نشست شورای حکام «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز در کنفرانس خبری پس از سخنرانی در جلسه شورای حکام آژانس، تصریح کرد که هرگونه توافق آتی بین جمهوری اسلامی ایران و غرب باید پیشرفت‌های هسته‌ای گسترده ایران از سانتریفیوژهای IR-۱ به IR-۲ و IR-۶ و از اورانیوم با درصد غنای ۳.۶۷ به اورانیوم با درصد غنای ۶۰ درصد در مقادیر زیاد را در نظر بگیرد.

گروسی علی‌رغم امیدواری به پیشرفت در مذاکرات ایران و غرب تصریح کرد که همچنان به برشماری نقض‌های ایران تنها بر اساس و پایه علمی ادامه می‌دهد.

اوایل امروز، گروسی به شورای حکام آژانس بین‌المللی انری اتمی گفت که ایران به افزایش ذخایر اورانیوم با درصد غنای 60 ادامه می‌دهد و هیچ پیشرفتی در وادار کردن به توضیح معتبر در خصوص وجود اثرات غیرقانونی از اورانیوم یافت شده در سایت‌های اعلام‌نشده هسته‌ای حاصل نشده است.

وی در خصوص دو گزارشی که به شورای حکام ارائه داده است، گفت که جمهوری اسلامی ایران علی‌رغم آن‌که سرعت غنی‌سازی اورانیوم با درصد غنای ۶۰ را کاهش داده است، اما در مجموع ذخایر اورانیوم با درصد غنای ۶۰ تهران افزایش یافته است.

پیش از این، «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه مقدماتی خود در آغاز نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از ایران خواست تا به طور صادقانه و پایدار با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در راستای اجرای تعهدات مندرج در بیانیه مشترک همکاری کند. (جزئیات بیشتر)

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دوشنبه گذشته در گزارشی محرمانه به اعضای این سازمان مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران غنی‌سازی اورانیوم با سطح خلوص ۶۰ درصد را آهسته کرده است.

پیش‌تر منابع دیپلماتیک وین گفتند که در نشست شورای حکام آژانس، قرار نیست هیچ قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران صادر شود.

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین ظهر امروز (دوشنبه ۱۱ سپتامبر ۲۰ شهریور ماه) اتریش از آغاز نشست سپتامبر شورای حکام آژانس خبر داد. (جزئیات بیشتر)

 برنامه هسته‌ای ایران و وضعیت نیروگاه اتمی اوکراین در صدر موضوعات مورد بررسی این نشست خواهد بود. این نشست امروز دوشنبه ۲۰ شهریور آغاز شده و تا جمعه ادامه خواهد داشت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول