اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

پیاده‌روی از فخر‌آباد بجستان تا مشهد با پای دل

در واپسین روزهای ماه صفر همه ساله شاهد حضور زائرانی هستیم که از جای جای کشور در آئین پیاده روی به مشهد مقدس شرکت می کنند تا خود را برای شهادت امام رضا(ع) به بارگاه این امام رئوف برسانند.

پیاده‌روی از فخر‌آباد بجستان تا مشهد با پای دل

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، امسال نیز مانند سال های قبل عشاق الرضا(ع) مسیر ۳۸۰ کیلومتری را از بجستان تا مشهد طی کرده و از لحظه ای که پا در این راه می گذارند حال معنوی زائران قابل وصف نیست و قلم از نوشتن این احوالات عاجز است.

به داخل مسجد ولیعصر (عج) روستا می روم وبا آنها به گفت و گو می نشینم. مهم ترین ویژگی آنها صداقت در گفتارشان است.

یکی از زائران این مسیر جوان ۱۶ ساله ای است که ۱۲ سال است پای پیاده به پابوس امام رضا(ع) می آید.

صادق یار محمدی می گوید: من امسال د رپیاده روی اربعین هم شرکت نمودم و این توفیق حاصل شد تا در پیاده روی مسیر مشهد هم شرکت کنم.

وی می افزاید: با توجه به اینکه در پیاده روی اربعین هم شرکت کردم، اما هیچگاه سختی مسیر اذیتم نکرد.

امیر رضا لطفی دیگر زائر بجستانی این مسیر می گوید: ۴ سال است که در دهه آخر صفر این مسیر را برای پابوسی سلطان خراسان علی ابن موسی الرضا(ع) طی می کنم و عهد کرده ام که تا زمانی که توان داشته باشم در این مسیر پا بگذارم وبا پای پیاده خدمت آقا برسم.

زائرانی که به امید گرفتن حاجت پای پیاده درجاده عشق می گذارند

یار محمدی معلولی است که برای گرفتن سلامتی خود و خواهرش پیاده به زیارت آقا می رود.

وی می گوید: خوشحالم امسال توفیق زیارت امام حسین (ع) و امام رضا (ع) نصیبم شد، برای دیدن گنبد وبارگاهش لحظه شماری می کنم تا شفای خود و خواهرم را بگیرم.

زائران با پای دل قدم برمی دارند نه با پای جسم

 

عبدالرضا یارمحمدی، مدیر کاروان پیاده روی ثامن الائمه فخرآباد بجستان می گوید: ۱۴ سال است که این کاروان به صورت پیاده در پایان ماه صفر عازم مشهد می شود. این راه یک دانشگاه فشرده معنوی است که هنوز به این فهم نرسیده ایم که به درک واقعی آن پی ببریم.

وی می افزاید: طی کردن ۳۸۰ کیلومتر راه قطعا بدون سختی نخواهد بود اما این سختی ها لذت دارد، عشق والاتر از این حرف ها است. ما در گرما و سرمای شدید، مسیر بجستان تا مشهد را برای رسیدن محضر آقا علی ابن موسی الرضا(ع) طی کرده ایم و اینها چیزی نیست.

یارمحمدی ادامه می دهد: برای زائری که یک بار قدم در این راه می گذارد سختی معنی ندارد. زمانی که در راه پیاده روی قرار می گیریم واز فرط خستگی به آقا سلام می دهیم سلطان غریبمان دست ما را می گیرد و هرچه هست مدد امام رضا(ع) است. زائران با دل قدم برمی دارند نه پای جسم.

مدیر کاروان پیاده روی ثامن الائمه فخرآباد بجستان اعضای این کاروان را ۱۷۰ نفر عنوان می کند و می گوید: بالاترین سن ۶۵ و پائین ترین سن ۶ سال است که در این پیاده روی شرکت کردند. دو سوم افراد همیشه ثابت هستند و یک سوم متغیر می باشند. همچنین سه نفر از معلولین بهزیستی همراه ما هستند. از ملک آباد نیز حدود ۷۰ نفر خانم به کاروان اضافه خواهند شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول