اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

جزییات دستگیری یک کارچاق کن در پارسیان هرمزگان

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: یک کارچاق کن که ادعای نفوذ در پرونده‌های قضایی را داشت، در شهرستان پارسیان شناسایی و دستگیر شد.

جزییات دستگیری یک کارچاق کن در پارسیان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان امروز اعلام کرد: در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه در خصوص لزوم شناسایی و برخورد با افراد فرصت‎ طلب و سودجو که به چهره قضات و کارکنان خدوم عدلیه آسیب وارد می‌کنند، یک کارچاق کن که ادعای نفوذ در پرونده‌های قضایی را داشت، توسط حفاظت و اطلاعات دادگستری استان هرمزگان در شهرستان پارسیان، شناسایی و دستگیر شد.

به گفته وی، با توجه به شکایت تعدادی از اهالی شهرستان پارسیان از فردی که با توسل به اقدامات متقلبانه و ادعای واهی اعمال نفوذ در پرونده های قضایی، مبالغی را دریافت کرده بود، موضوع در رصد اطلاعاتی نامحسوس کارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان قرار گرفت و برای دستگیری فرد مورد نظر، دستورات لازم صادر شد.

قهرمانی گفت: به دستور رئیس حوزه قضایی پارسیان پس از جمع آوری دلایل و مدارک کافی، این متهم توسط حفاظت و اطلاعات دادگستری استان هرمزگان شناسایی و دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه متهم دارای شغل آزاد بوده و هیچ گونه رابطه قراردادی، شغلی یا استخدامی با دستگاه قضایی ندارد، یادآور شد: عناوین اتهامی این فرد، کلاهبرداری و ادعای اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی در پرونده‌های قضایی است. متهم دستگیر شده با قرار تأمین کیفری در بازداشت به سر می برد و تحقیقات در خصوص اتهامات وی ادامه دارد که نتایج آن متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

این مقام عالی قضایی هرمزگان همچنین تصریح کرد: در بسیاری از موارد، شکل‌گیری ذهنیت اشتباه و برخلاف واقع نسبت به دستگاه قضایی به اشخاصی بازمی‌گردد که به‌هیچ‌عنوان ارتباطی با قوه قضائیه ندارند و تنها با توسل به عملیات متقلبانه و جعل عنوان، اقداماتی را به نام دستگاه قضایی انجام داده و موجب ایجاد شائبه در سطح جامعه می‌شوند.

بنا به گفته رییس کل دادگستری، با افرادی که با اعمال متقلبانه و سوءاستفاده از عناوین جعلی به اعتماد عمومی مردم نسبت به دستگاه قضایی آسیب می زنند، قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول