اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آغاز نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین از آغاز نشست سپتامبر شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد.

آغاز نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اتریش از آغاز نشست سپتامبر شورای حکام آژانس خبر داد. 

به گفته اولیانوف، این نشست با سخنرانی آغازین «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال برگزاری است. 

بر اساس گزارش‌ها، برنامه هسته‌ای ایران و وضعیت نیروگاه اتمی اوکراین در صدر موضوعات مورد بررسی این نشست خواهد بود. این نشست امروز دوشنبه ۲۰ شهریور آغاز شده و تا جمعه ادامه خواهد داشت. 

 

 

پیش‌تر منابع دیپلماتیک وین گفتند که در نشست شورای حکام آژانس، قرار نیست هیچ قطعنامه‌ای علیه جمهوری اسلامی ایران صادر شود.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دوشنبه گذشته در گزارشی محرمانه به اعضای این سازمان مدعی شد که جمهوری اسلامی ایران غنی‌سازی اورانیوم با سطح خلوص ۶۰ درصد را آهسته کرده است.

«ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست امروز با رسانه‌ها درباره نشست شورای حکام آژانس گفت: همکاری ایران و آژانس در چارچوب بیانیه مشترک چهارم مارس بین سازمان انرژی اتمی و آژانس ادامه دارد و در همان چارچوب دیدارها و گفت‌وگوهایی انجام شده یا خواهد شد.

وی افزود: امیدواریم نشست جاری آژانس در قالبی کاملا حرفه‌ای برگزار شود و مدیرکل آژانس هم بتواند در قالبی کاملا حرفه‌ای فارغ از فشارهای سیاسی به ماموریت حرفه‌ای خود بپردازد و این ماموریت را به درستی و دقت انجام دهد. آژانس یک سازمان تخصصی، فنی و حرفه‌ای است و به هیچ عنوان نباید مورد سوءاستفاده سیاسی برای اهداف سیاسی به منظور اعمال فشار بر دیگر کشورها قرار بگیرد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول