اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

آغاز ثبت‌نام ۳۴۰۰ نفر شهروند بی‌سواد و کم سواد در سوادآموزی یزد

معاون سوادآموزی استان یزد گفت: هم‌زمان با ۱۷ شهریورماه، روز جهانی سوادآموزی ثبت‌نام ۳۴۰۰ نفر بی‌سواد و کم سواد در کلاس‌های سوادآموزی سراسر استان آغاز شد.

آغاز ثبت‌نام ۳۴۰۰ نفر شهروند بی‌سواد و کم سواد در سوادآموزی یزد

 سید علی قریشی، معاون سوادآموزی استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با اشاره به حجم ابلاغی سال ۱۴۰۲ سازمان نهضت سوادآموزی، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۹۵۰ نفر بی‌سواد ایرانی و ۴۵۰ نفر بی‌سواد اتباع خارجی ۱۰ تا ۴۹ سال در دوره سوادآموزی ثبت‌نام و پس از گذراندن ۴۰۰ ساعت در یک دوره ۵ تا ۷ ماهه و موفقیت در آزمون‌های پایانی مدرک باسوادی خود را که معادل سوم ابتدایی است، دریافت می‌کنند.

وی افزود: ۵۵۵ نفر ایرانی و ۶۴۵ نفر از اتباع خارجی گروه سنی مذکور نیز در دوره انتقال که مدرک آن معادل ششم ابتدایی است، ثبت‌نام و به تحصیل می‌پردازند که پس از اخذ مدرک می‌توانند در پایه هفتم مدارس روزانه مشغول به تحصیل شوند.

معاون سوادآموزی استان یزد از تحت پوشش بودن ۷۷۰ نفر از دارندگان مدرک سوادآموزی که قصد ادامه تحصیل ندارند، در دوره تحکیم سواد جهت تثبیت و ماندگاری سواد یاد کرد و گفت: در کنار آموزش‌های مذکور فعالیت‌های مکمل دیگری نیز از جمله آموزش مهارت رایانه به ۷۰ نفر و آموزش مهارت‌های فنی‌و‌حرفه‌ای، حقوق شهروندی و مهارت‌های اساسی زندگی به ۲۵۰ نفر از ایرانیان بی‌سواد و کم سواد در پنج مرکز یادگیری محلی در شهرستان‌های یزد و مهریز انجام خواهد شد.

قریشی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی معاونت سوادآموزی استان تصریح کرد: طرح نماز کلید بهشت با حجم یک هزار و  ۱۲۹ نفر و خواندن با خانواده با حجم ۴۲۳ نفر، حلقه‌های کتابخوانی با تعداد ۱۸ حلقه ۱۰ تا ۱۵ نفره و آموزش و توانمند‌سازی ۳۰۰ نفر از آموزش‌دهندگان مؤسسات تحت قرارداد سوادآموزی را از مهمترین فعالیت‌های سوادآموزی استان درسال ۱۴۰۲  است که با اجرای این طرح‌ها شاهد تغییرات مطلوب در زندگی فراگیران خواهیم بود.

پایان پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول