اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

موافقت مجلس با کلیات طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه صنعت

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه صنعت موافقت کردند.

موافقت مجلس با کلیات طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه صنعت

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، 20 شهریور) مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح فهرست قوانین و احکام نامعتبر در حوزه صنعت با 150رأی موافق، 0 رأی مخالف و 7رأی ممتنع از موافقت کردند.

علیرضا سلیمی در توضیح این گزارش گفت: بسیاری از احکام به صورت موردی و شخصی به قانون تبدیل شده است به طور مثال در سال 1303 قانون استخدام برای یک تبعه آلمانی تصویب شد همچنین در سال 1304 با مصوبه مجلس به یک فرد امتیاز کمیساری داده شد از این رو لازم است قوانین که سطح پایینی دارد منسوخ شود.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: احکام نامعتبر و قوانینی که زمان آن گذشته است برای مردم ایجاد مشکل و چالش می کند و بروکراسی اداری را پیچیده تر خواهد کرد، کمیسیون صنایع فهرستی از قوانین نامعتبر ارائه کرده، انتظار می رود با رأی بالا نسبت به تنقیح آن اقدام شود.

عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از کمیسیون صنایع برای تنقیح قوانینی که تاریخ اجرای آن ها گذشته است از موافق و مخالف درخواست کرد اظهارنظر نداشته باشند.

همچنین نمایندگان با جزئیات گزارش کمیسیون صنایع در این زمینه با 152 رأی موافق، صفر رأی مخالف و 9 رأی ممتنع و مجموع 200 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

ماده واحده: براین اساس از تاریخ لازم‌الاجراء شدن این قانون، احکام قانونی مذکور در پیوست، منسوخ اعلام می‌گردد.
 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول