اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نعیم قاسم: درگیری‌های عین‌ الحلوه به سود رژیم صهیونیستی است

معاون دبیر کل حزب الله لبنان تأکید کرد که درگیریهای اردوگاه عین‌الحلوه، تحت هیچ شعار یا عنوانی، قابل قبول نیست؛ زیرا به سود رژیم صهیونیستی است.

نعیم قاسم: درگیری‌های عین‌ الحلوه به سود رژیم صهیونیستی است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نعیم قاسم معاون سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان امروز یکشنبه تأکید کرد که درگیری در اردوگاه عین الحلوه، درگیری بین برادران است و هیچ برنده‌ای نخواهد داشت.

رسانه‌های لبنانی روز گذشته از آغاز مجدد درگیری‌ها در اردوگاه عین‌الحلوه میان عناصر جنبش «فتح» و گروه‌های افراطی در جبهه «حی حطین» و تیراندازی میان دو طرف خبر دادند. در پی اصابت گلوله‌های سرگردان به مناطقی در صیدا در مجاورت اردوگاه عین‌الحلوه، دست‌کم دو نفر کشته و ۱۱ نفر از جمله یک کارگر مصری زخمی شدند.

پایگاه خبری العهد به نقل از قاسم گزارش داد، درگیریهای این اردوگاه، تحت هیچ شعار یا عنوانی، قابل قبول نیست؛ زیرا این اقدام، «به سود رژیم صهیونیستی است؛ هر چند که صهیونیستها آن را آغاز نکرده باشند».

وی همچنین تأکید کرد: باید اردوگاههای [آوارگان فلسطینی] آرام باشد تا اینکه برای مقابله با اسرائیل بسیج شوند و شرایط برای بازگشت [آوارگان] پس از آزادسازی کامل، فراهم شود، نه اینکه درگیری بر سر نفوذ شکل بگیرد».

عین الحلوه یکی از بزرگترین اردوگاههای فلسطینی در لبنان است. ۱۱ اردوگاه فلسطینی دیگر هم در لبنان وجود دارد. حدود ۳۰۰ هزار آواره فلسطینی در لبنان ساکن هستند.

اوایل مردادماه گذشته بود که فضای سیاسی امنیتی لبنان را درگیری‌های خونین در اردوگاه فلسطینی عین‌الحلوه متشنج کرد. این درگیری، پس از تیراندازی به سوی خودروی فرمانده امنیت ملی فلسطین در شهر «صیدا» آغاز شد. ترور نافرجام «محمود خلیل» ملقب به «ابو قتاده» یکی از فرماندهان گرو‌ه موسوم به «عصبه الانصار» فلسطین در این اردوگاه، آغازگر این درگیری‌ها بود.

یک روز بعد در۳۰ جولای، پس از تیراندازی به سوی خودروی «ابواشرف العرموشی» فرمانده امنیت ملی فلسطین در شهر «صیدا» و کشته شدن این فرمانده جنبش فتح، درگیری‌های مسلحانه تشدید شد و با وجود توافق آتش‌بس موقت این درگیری‌ها به صورت پراکنده، همچنان ادامه یافت تا در نهایت طی چند هفته اخیر فضای آرامی در این اردوگاه برقرار شد. 

پس از آتش‌بس چند روزه در اردوگاه عین الحلوه لبنان، شامگاه پنجشنبه (7 سپتامبر)، دو بمب در این اردوگاه منفجر شد و پس از آن،  تیراندازی میان گروه‌های سلفی و نیروهای جنبش فتح از سرگرفته شد.

اما پس از درگیری‌های پراکنده روز پنجشنبه تا جمعه که دست‌کم 20 زخمی از دو طرف برجای گذاشت، گروه‌های درگیر در بزرگترین اردوگاه آوارگان فلسطینی در لبنان، از دستیابی به توافق آتش‌بس خبر دادند و تا صبح امروز، آرامش شکننده‌ای در این اردوگاه برقرار بود.

ناظران و تحلیلگران سیاسی، از نقش رژیم  صهیونیستی در فتنه جاری در عین‌الحلوه خبر می‌دهند زیرا در سایه افزایش قدرت بازدارندگی حزب‌الله لبنان و تضعیف ارتش اشغالگر به دلیل اختلافات و درگیری‌های داخلی، ایجاد هرگونه تنش و درگیری در داخل لبنان به ویژه در مرزهای جنوبی این کشور به نفع تل‌آویو خواهد بود. زیرا هرگونه سردرگمی نظامی در جنوب لبنان به نفع اسرائیل تمام خواهد شد.

پایان پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول