اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

در جلسه کمیسیون اصل 90 مجلس درباره ارز نیمایی چه گذشت؟

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس، گفت: با عنایت به بروز مشکلات ایجاد شده برای تولیدکنندگان و گزارش مسئولان اجرایی، کوتاهی مسئولین وقت بانک مرکزی در عدم اعتبارسنجی صحیح ارائه‌دهندگان ارز و عدم ایفای نقش نظارتی بانک مرکزی براساس وظیفه ذاتی خود برای کمیسیون محرز شد.

در جلسه کمیسیون اصل 90 مجلس درباره ارز نیمایی چه گذشت؟

علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، اظهار کرد: به دنبال شکایت یکی از شرکت‌های تولیدکننده و فعال در زمینه لوازم خانگی از طرز کار سامانه «نیما» و متضرر شدن این شرکت از عدم نظارت مسئولین وقت بانک مرکزی در سال ۱۳۹۷، کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز کمیسیون در جلسه‌ای با حضور مدیران بانک مرکزی این موضوع را بررسی کرد.

وی افزود: با عنایت به بروز مشکلات ایجاد شده برای تولیدکنندگان و گزارش مسئولان اجرایی، کوتاهی مسئولین وقت بانک مرکزی در عدم اعتبارسنجی صحیح  ارائه‌دهندگان ارز و عدم ایفای نقش نظارتی بانک مرکزی براساس وظیفه ذاتی خود برای کمیسیون محرز و مقرر شد به منظور جلوگیری از تکرار موارد مشابه و زیان تولیدکنندگان، عملکرد سامانه نیما مجدد بررسی و ایرادات آن در راستای ایجاد بستری امن برای تأمین ارز تولیدکنندگان از محل ارز صادرکنندگان اصلاح شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در پایان گفت: همچنین در خصوص شکایت تولیدکننده خاص نیز مقرر شد پیگیری قانونی از سوی بانک مرکزی به منظور جبران خسارت وارده به شاکی از طرق مقتضی دنبال و در اسرع وقت انجام شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول