اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

نقش کردستان در دفاع مقدس تبیین شود

امام جمعه سنندج گفت: نقش مردم کردستان در دوران دفاع مقدس باید بیش از پیش تبیین شود.

نقش کردستان در دفاع مقدس تبیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ماموستا فایق رستمی در جلسه برنامه‌ریزی هفته دفاع مقدس در کردستان با بیان اینکه باید روایت دفاع مقدس را از زبان زنان و مردانی که در آن دوران در نقاط صفر مرزی بودند شنید، اظهار کرد: ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس در برابر دشمنان تا دندان مسلح باید بازگو شود.

وی تصریح کرد: پیروز میدان دفاع مقدس در کنار شهدا و رزمندگان، خانواده شهدا و رزمندگانی بودند که در آن دوران در کنار رنج دوری و بیم جان فرزند و همسر با هجمه جدی از سوی ضدانقلاب مواجه بودند.

امام جمعه سنندج نقش علما و روحانیون را در دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن بی بدیل خواند و گفت: جامعه روحانیون یک حرکت عظیم در مقابل با دشمنان اسلام و انقلاب آغاز و همواره با دعوت از جامعه به سمت وحدت و برادری نقش مهمی در شکست دشمنان در جنگ تحمیلی ایفا کردند.

ماموستا رستمی اذعان کرد: روحانیون همواره ثابت کرده‌اند که در کنار مردم بوده و در این راستا شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کرده که نمونه آن 54 شهید روحانی اهل سنت کردستان است که درصد بالای آنها بعد از تحمل بدترین شکنجه‌ها به دست دشمن بعثی و یا ضد انقلاب به شهادت رسیدند.

ایمان عامل اصلی پیروزی ملت ایران در دفاع مقدس بود

وی از شهدا به عنوان صاحبان واقعی انقلاب نام برد و گفت: اراده فولادین و باور و ایمان و اعتقاد مردم به ویژه رزمندگان موجب شد که ملت ایران در برابر 50 کشور دنیا که تمام قدرت خود را پای کار آورده بودند تا انقلاب نوپای ایران را به زانو درآوردند در جنگ نابرابر تحمیلی پیروز شود.

امام جمعه سنندج اضافه کرد: بزرگترین جهاد تبیین در عصر امروز بیان رشادت‌ها، ایثار، شجاعت و از خودگذشتگی ملت ایران به ویژه شهدا و رزمندگانی است که همه وجود خود را در طبق اخلاص دفاع از تمامیت ارضی گذاشته‌اند، است همه باید در این راستا در حد توان تلاش کنیم.

ناگفته های دفاع مقدس برای نسل جدید بازگو شود

ماموستا رستمی با بیان اینکه ناگفته‌های دفاع مقدس باید برای نسل امروز بازگو شود، گفت: بیان آنچه بر ملت ایران در دوران دفاع مقدس گذشت و شفاف‌سازی و روشنگری مردم به ویژه نسل جوان در مورد اهداف دشمنان انقلاب ما را در برابر هجمه های دشمن ایمن و بیمه خواهد کرد.

وی اذعان کرد: در استان کردستان در مسیر دفاع از اسلام و انقلاب ایثارگری‌هایی زیاد صورت گرفته اما متاسفانه آنگونه که باید و شاید در تبیین آن موفق نبوده‌ایم در این راستا نیاز به تولید محتوا داریم.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه شهدا درس خدمت بی‌منت، صبر، معامله با خدا، مسئولیت‌پذیری، تعامل با مردم، امانت‌داری، ایثار و از خودگذشتگی و تلاش تا پای جان را به ما داده‌اند، تصریح کرد: مسئولان باید امروز با الگوگیری از شهدا در مسیر توسعه و آبادانی هرچه بیشتر کشور و رفع مشکلات مردم گام بردارند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول